11.12.12

AK _ iva_ dimogajia_ fatura_ taks fri!


Um Lingua ka ta screbedo sima ta papiado. Scrita tem ke tem se propi regra, ke ta nxinado i ta prendedo na scola... sima ka ten scola. Criolo é pa
Es testo sta screbedo na "Un Ak"
"obrigada sinhor prizidenti, axu ke sinhor ministru dja_ dja sklaresi _ boa parti de sklaresimentu ki N tinha pa N daba_ mas_ inda N kre uza di palavra pa N fla u siginti_
-opuzisãu ta fla ma kauverdianu ta paga má_s na dos mil e três_sinhor ministru foi ben klaru_ mas es guvernu ten boa intensãu ku es kontratu ke é assinadu te oje_ mas ka_ ihih_operadoris turístiku ta aplika omesmu taxa_ agora nu ta purgunta u siginti_
undé ki kaverdianu ta paga mas_ isu é dimogaji_ dimogajia de_ di opuzison_ purkê_ _ si_ si_ kuntratus asinadu_ até es mumentu_  guvernu aseita-l ku taxa de sex pursentu_ purkê dja es ta asinadu_ agora nu ta pergunta opuzisãu_ purkê ki kauverdianu sa paga más_ si kes operadoris a partir de dois mil i treize ta paga omesmu taxa ku kauverdianu_ agora nu ta purgunta u siginti_ _ kuandu opuzisãu ta fala_ _ ma es ten_ ma es ta ben di paizis fora es ta retribuídu iva__ nu ta purgunta é u seginti_ _ é iva di konsumu ó iva di ekipamentus_ ki eu saiba_ senpri ta retribuídu é tas_ taks fri é iva di ekipamentu_ agora pa nu pergunta u siginti_ _ fladu ma_ ka ten_ _ ma es iva ka ta ben fazi justiça_ _ nos_ nos opinion des bankada ma ta ben fazi un justisa_ u seginti_ _ purkê kuandu un sidadãu ta bai pa minimerkadu e ta kunpra un sumu a seix pursentu i turista ta paga-l a kinzi pursentu_ ki digu_ i turista ta paga-l a sex pursentu_ axu ki es alinhamentu ta ben trazi justisa_ _ nu sa ta fala i opuzisãu di kuandu un sidadãu_  e ta bai pa minimerkadu e ta kunpra un sumu ó un uiski a taxa di kinzi pursentu i na restau_ _ nãu_ sinhora deputada_ nhos konsulta na nhos fatura_ na nhos fatura di minimerkadu_ i kuandu un turista ta paga na restoranti_ kinzi pursentu_ axu ki es alinhamentu_ sex pursentu_ axu ki es alinhamentu ta ben trazi justisa sin sinhor_ nhos konsulta na nhos fatura di minimerkadu_ _ kuandu un_ un sidadon ta ba fazi es konpra_nhos konsulta klaramenti nhos ta odja isu_ agora_ kuandu_ nu ten na jornal_ inda ta fla ma kauverdi sta na top ten_ i é ta fla ma prespetiva pa dos mil i trezi é omenta turista na kau verdi_ nu ta purgunta opuzisãu_ undi sta tudu es alarmis ki es sa ta fazi ku alinhamentu di _ di iva_ _ Purkê_ si nu ten studu ki ta fla ma nu ta omenta fluksu di iva_ inda ma nu sta na top ten _ mi N ka ta intendi es tipu di_ diih  pulitika ki opozisãu ta fazi_  agora_ _ pa _ termina nu kre fla u siginti_ _ balansu di tudu es ali_ alinhamentu di Iva é negativu_ _ sin é negativu_ pos_ stadu ta ba dexa di kobra_ sinkuenta i sinku milhõis di eskudus_ Pur issu u ki nu ta purgunta é u siginti_ _ undi sta omentu brutal_ di inpostu_ ki opuzisãu ta fala pa ngorda makina di stadu_ _ si nos_ sta klaru ma é ta dexa di kobra sinkenta i sinku milhõis di skudu kom u alinhamentu di Iva."

--> undi sta gramátiKa _ de Lingua Cabuverdiano? É INATU?

Sem comentários:

Enviar um comentário