27.2.11

Quando o Linguísta descriouliza e alupekaliza...

Devemos perguntar: deve o Estado mobilizar recursos... para?
Posted by Picasa
(...) Será difícil rejeitar as aquisições feitas diacronicamente, mas o crioulo, ou antes, a individualidade como língua ganharia se, com a normalização, os empréstimos lexicais ao português apenas fossem aceites como possíveis se se revelassem indispensáveis à extensão do campo de enunciação da língua crioula a novos domínios. Não se trata de imaginar um idiolecto que seria posto em prática pelos linguistas. Trata-se tão-somente de preconizar que se ponha um freio ao desvio feito de forma cada vez mais indiscriminada, daquilo que se poderá considerar norma em crioulo, tomando como ponto de partida a forma basilectal da língua.
É óbvio que só a normalização poderá disciplinar a língua cabo-verdiana, provocar uma neo-crioulização na qual a enunciação e os enunciados obedeçam ao código fonológico, morfo-sintáctico, semântico e, mesmo, estilístico do crioulo, desenvolver as suas funções metalinguísticas, criar um crioulo comum, enriquecido pelo vocabulário específico e pelas construções típicas que escondem em cada ilha, de forma a homogeneizar s competência linguística na língua materna de todos os cabo-verdianos. Mais ainda, só a normalização do crioulo poderá pôr fim ao monopólio do ensino em português, atribuindo à língua materna uma função que lhe cabe por direito próprio.

Na passagem a uma forma normalizada do texto escrito, a primeira medida a tomar-se, quanto a nós, para travar o processo de descrioulização, será basear-se na língua nuclear. A rica tradição oral cabo-verdiana, da qual se recolheram nos últimos anos vários volumes de contos, 'finasons' e provérbios, etc., será indubitavelmente um suporte privilegiado para instrumentalização da nossa língua. É nessa fonte que têm bebido alguns escritores crioulófonos (…) ALMADA: p. 43.

Zizus Cristo dobrado na Lingua de Praia?

Suma N ta pensa, nunca e dimas mostra ma na nos criolo, Praia ke sta manda na Cabo Verde.


26.2.11

Oje go, ka tem ratutida!

E manhongo bua, ka tem kotikoti, ka tem gosga ki fari kotxi-kotxi.

Dja bo roca. Nu ka sta nobega mas...

24.2.11

Alupec Bom, mas ten ki bem ten um xtrutura o um instansia kualker ki ta rikonhesi funsau di C dentu di alfabetu.

 " (...) Tem un livru ki N sabi ki pode bem ser um grandi mais valia pa lingua materna kabuverdianu, autor e propri Manuel Veiga ki sta li nos frenti, inkluzivamenti pode rizolvi pikenus ditalhes ki kriolu ta ponta. Kuriozamente tem kem ki ta difende mes mes epuka di onda di gripi, un algem ki ka ta fala, ke mudu, si e diriji pa um farmasia ki e kre vitamina C, mo ki e ta pidi-l?

El ta pidi vitamina C.
Modi ki el ta skreve-l ? El e ka ta fala!
El ta skrebel C.
C ta konsta na alupek?
Na alfabetu ki aprovadu em mil novisentus i nuventa i oitu, alfabetu ki aprovadu, ate ki e un lakuna. Na alfabetu ki aprovadu em mil novisentus i nuventa i oitu C ka ta konsta. Mas oji, oji na nha disionariu já C ta bem. I mesmu. Bom, mas ten ki bem ten um xtrutura o um instansia kualker ki ta rikonhesi funsau di C dentu di alfabetu. Kel li inda e pruposta di Manuel Veiga. Ma nos nu mesti seta alguns kazus muitus xpesifikus. E kazu di vitamina C, e kazu di siglas, mo ki N ta fla TACV, mo ki N ta CPLP?
E modi, já agora?
Pur isu ki C ten ki konsta di nos alfabetu. Mo ki N ta fla etisetra. O N ta inventa um otu manera di skrita o N ta po-l. etisetra. Internasionalmenti bu ta atxa-l na Ingles, bu ta atxal Franses, bu ta atxal na Purtuges, bu ta atxal na Spanhol, pamo ki nos nu ten faze un kuza novu? E ta fika etisetra sima sta la. Mas sentimimetru? Sentimetru kuadradu mo ki nu ta bem skrebe-l. Nu meste C pa es kazu li, mas C e so pa es kazu li. Pa son [k] ta fika e kapa. Pa fika bem sklaresidu. (...)"


22.2.11

Ah Burkam, te na sono bu ta fuma...

Nha tia ke fra pa mudje namoradera:

"Odju-l  bizero, sandalia sem sola, abo bu fica ku ngana txiga pe di padre". [Bizero (= bixeru)]

Ferro ku feru ka ta firi. (ditado popular);


"Ka tem carne pa po na balansa, mas N ten oso pa djurga" (Pedro Cardoso, o e popular tambe?)

21.2.11

Mundo, e Bem-ba. Um dja bem. "Cc ten ki konsta di nos alfabetu".

Transcrição de entrevista do Doutor Manuel Veiga na TCV, 21 de fevereiro de 2011, hoje dia Internacional de Lingua Materna.

 
Hoje o dia internacional da língua materna aqui nos estúdios da televisão de cabo verde já se encontra o professor Manuel veiga, so tor, muito boa noite, obrigada por ter vindo falar da nossa língua materna, mas anti ki mi N skesi ten ki ser na kriolu komu homenagem e a propi kriolu, nu ve a bukadu li na pesa antirior, tome Varela ta fala na boka noti, nu sa faze entrevita na boka noti? O dja nu pasa disu?

Nau nes mumentu nu ka sta na boka noti, boka noti e tardinha kel o ki sol ta kanba, ki gentis ta riuniba pa kontaba storia, gosi dja e di noti.

Anton… nes noti, prublema di kriolu nes mumentu kual e? e da pasu konfianti, rumu a se materializasau o si susessu , si futuru di kabuverdianus ta speraba oji ta pasa pa se ofisializasão primeru?

Nau, prublema di kriolu nes mumentu li e diszenvolvi estudus à volta di kriolu, e dizzenvolvi omen di ensino di língua kabuverdianu, divulga kada vez mas kriolu pa sosiedadi kabuverdiana konxi bem se língua di maneira xplisitu, ofisializasau, ofisializasau e um deklarasau di lejitimasãu di algu ki dja sta dja na dominiu di ofisialidadi, kriolu dja sta nun duminiu di ofisialidadi oji. Di faktu kriolu já e língua ofisial, falta de Iuré, i nu ta spera ma um dia pulitikus ta konsagra-l de iuré.

Purkê ki, tendu em konta ki txeu kabuverdianus, txeu kritikus ta fala ma ofisializasau e konsideradu un pasu vital pa futuru di kriolu, u kê ki fadja na tudu kes prusesu li ki ka konsegidu kel konsensu nesesariu pa devidu ofisializasau en grandi parti?

Purki pulitizadu, pulitizadu ofisializasãu di língua kabuverdianu. Kes pulikus la, tudu kes (…) e ka kontra ofisializasãu di língua kabuverdianu, desdi ânus nuventa ki tudu es ten stadu ta papia di ofisiazasãu língua kabuverdiana, mesmu em dikretus-lei, rezolusons ki ta izisti, nos dja nu tinha um kubertura em termus di leis ki ta rikunhesi kriolu komu kuzi komu língua ofisial. Mesmu konstituisãu.

Artigu novi, aliás Manuel Veiga ta fla klaramenti na artigu novi, pontu três e pratikamenti kriolu ta fla ma kriolu sta ofisializadu. E isu?

Pontu tres ta fla ma purtantu ma sidadãus ten direitu i dever di aprendi línguas ofisiais. Mo ki bu ta da algem um direitu i um dever di um kuza ki ka ezisti? Enton e porkɨ, e porkɨ konstituisau dja abri porta pa ofisializasãu di língua kabuverdianu, i propi parlamentu oji ta da korpu a ofisializasau di língua kabuverdianu, kel o ki na sesõis es ta utiliza kriolu i kel o kes utiliza kriolu e na kriolu ki e pa transkreve inkluzivamenti ata di di propi parlamentu. I kel la e um ixpasu di ofisialidadi.

Ka ta dexa di ser kontraditóriu, ne?

Sim. Ten algun kontradisau. Ten algun kontradisau. Ten algun kontradisau Falta kel rekonhesinentu. Es rekonhesimentu li e inpurtanti. Pamo ki e inpurtanti? Purki el ta bem da-nu auto-xtima. El ta bem da povu di kabu verdi auto-xtima relativamenti a si propi língua.

Ma Manuel Veiga, axu ki o ki nu ta fala di kriolu, nu ta fala di auto-xtima i nu ta po kabuverdianu na meiu, kada vês mas nu ta prova ma ten um sertu auto-xtima kriola em relasau a se propi língua materna, basta odja ma oji juventudi, jovens adulissentis sa ta kumunika ku kunpanheru pa esi em esi, tudu, tudu na kriolu. U ki ta falta ta parse-m e regra. E isu?

Não regra ta ezisti. Ago regra mesti konxedu, meste inplimentadu, meste konxedu xplisitamenti. Ami N pode konxe-l, N pode papia inplisitamenti, mas N ka konxe-l, N ka konxe xplisitamenti N ta ten, ta ten subripuzisãu di purtuges na kriolu, di kriolu na purtuges. Kel o ke xplisitu ki regra e xplisitu, N ta papia purtuges sima debe ser N ka ta mete xtrutura di kriolu, ma tambe N ta papia kriolu sima debe ser, N ka ta mete xtrutura di língua purtuges. I valorizasau di kriolu na kabu verdi ta bem ser valorizasau di língua purtugeza na kabu verdi. Ensinu i aprendizaji di língua kabuverdiana ta bem ser un forsing pa aprendizaji di purtuges li na kabuverdi.

Manuel veiga tanbe ta difendi un rekonhesimentu mais klaru e ten ken tanbe ta fla ma propi alupek, … a dês ânus dja debia ser revistu á sinku ânus. N ka se si Veiga ta komunga dês ideia? O nen pur isu?

Nau. Alupek, kantu aprovadu alupek e pe tinha un, e pe tinha um xprimentalmenti, era pa ser sinku anu. Sinku anu. Finalmenti bem pasa dês anu pa introduzi ki N bem fazi um reflesãu a volta di alupek outra vês pa introduzi alguns, alguns kurretivus. Mas na nuventa i oitu, mil novisentus i nuventa i oitu, kantu guvernu di mpd aprova alupek. Ki pa tudu jenti sabe me guvernu di mpd ki aprova alupek i xprimentalmenti, xprimentalmenti duranti sinku ânus, so dês ânus dipois ki bem fazedu avaliasãu pa nu, pa nu avansa.

Purke ki as vezis ten um sertã tendensia em tenta prokura algum protagonismu, em kenha trazi, kem difendɨ, ken aprova, quandu na verdadi, propi filinto Elisio ta fla, ki e atentu a propi língua kriola, ma ka e pusivel traze kriolu pa agenda pulitika?

Protagonismu, ken ki tenta traze protagonismu e pulitikus. Teknikus, purtantu ta faze si trabadju. Si prutagunismu e faze bom trabadju. Faze trabadju dretu, bem aprofundadu. Teknikus e kel la. Ago pulitikus bem faze kel la. Ago pulitikus dipos, pulitikus e trabalhu tekniku kes ta ba, kes ta ba aprova.

Teknikamenti trabadjus ten sidu feitu atempadamenti, si kalhar, pur isu ki ta tinha kritika ki ta fla ma alupek… revistu…

Alupek so ka afirma… ka sa ta ensinadu di forma sixtemátiku na ensinu. Kel o, enfim, sa ta ensinadu, pur izenplu na univesidadi. Kriolu sa enxinadu na universidadi, mas universidadi dja e um xtrutura superior di ensinu. Mas kel o ki introduzidu ensinu di kriolu na primaria, na sekundaria, mininus ta, ta asimila, ta interioriza i dipos di li uns anu jentis ta trosa di nos pamo inda ki nu sa ta fazeba kel dibati ki ka ten prinsipi ka ten fin.

Ten un livru ki N sabi ki pode bem ser um grandi mais valia pa língua materna kabuverdianu, autor e propri Manuel Veiga ki sta li nos frenti, inkluzivamenti pode rɨzolvɨ pɨkenus dɨtalhes ki kriolu ta ponta. Kuriozamente ten ken ki ta difende mês mês epuka di onda di gripi, un algem ki ka ta fala ke mudu, si e diriji pau N farmasia ki e kre vitamina C, mo ki e ta pidi-l?

El ta pidi vitamina C.

Modi ki el ta skreve-l ? El e ka ta fala!

El ta skrebel C.

C ta konsta na alupek?

Na alfabetu ki aprovadu em mil novisentus i nuventa i ɔitu, alfabetu ki aprovadu, ate ki e un lakuna. Na alfabetu ki aprovadu em mil novisentus i nuventa i ɔitu C ka ta konsta. Mas oji, oji na nha disionariu já C ta bem. I mesmu. Bom, mas ten ki bem ten um xtrutura o um instansia kualker ki ta rɨkonhesi funsau di C dentu di alfabetu. Kel li inda e prupɔsta di Manuel Veiga. Ma nos nu mesti seta alguns kazus muitus xpesifikus. E kazu di vitamina C, e kazu di siglas, mo ki N ta fla TACV, mo ki N ta CPLP?

E modi, já agora?

Pur isu ki C ten ki konsta di nos alfabetu. Mo ki N ta fla etisetra.O N ta inventa um otu manera di skrita o N ta po-l. etisetra. Internasionalmenti bu ta atxa-l na inglês, bu ta atxal franses, bu ta atxal na purtuges, bu ta atxal na spanhol, pamo ki nos nu ten faze un kuza nɔvu? E ta fika etisetra sima sta la. Mas sentimɨmetru? Sentimetru kuadradu mo ki nu ta bem skrebe-l. Nu meste C pa es kazu li, mas C e so pa es kazu li. Pa son [k] ta fika e kapa. Pa fika bem sklaresidu.

Pa termina, ki mais valia kel livru ta trazi pa kriolu, pa língua materna? Di Manuel Veiga ki devia ser aprizentadu oji…

Nau es disionariu, kantu jornalixta ntrevista-m, jornalixta di jornal a sɨmana, N fla-l ma libru ta ser lansadu na kuadru di vinti i un di fevereru i dipois sai komu… mi N ka pode tinha serteza ma ta saiba dia 21 di fevereru. Dipos ku tudu publemas di ileisau ku…

Mas el ten mai valia, di serteza!?

Nau, mais valia e ten sin. E ta ten mais valia sim. Primeru palavras xkritu na alupek bu ta odja-l formalmenti mo ki ta skrebedu. Mo ki el sta xkritu. Purtantu el ta formaliza xkrita di palavras. E serka di mas di kinzi mil palavras ki sta la dentu. Palavras i ixprisoins. Purtantu bu sa ta odja um universu bastanti grandi. Inda e ka, e ka global, mas e baxtanti grandi. Mans também e pa ken ki kre prende, pa ki bu sabe kriolu, e ka so kriolu kel ki ta papiadu li praia li. Ten também outrus realizasoins. I disionariu também leba-bu purtantu konprende. Ta omenta bu universu em termus di leksiku, di palavras. E ta bem djuda-u. pa stranjeru também ta bem djuda tambe prende mas midjor língua.

Kantu tenpu Manuel Veiga leba faze-l?



Pa disionariu leba, e leba sinku anu pa ser feitu, mas disionariu e desdi, N kumenssa prujetu na nuventa i sinku N termina na dois mil. I na dois mil kantu, na dizembru di dois mil kantu N entra na lista di paicv pa kanpanha ileitoral na santa katarina N ntrega projetu na institutu di investigasau i patrimoniu kultural.

Manuel veiga, sertamenti ki es livru ta bem ser um mais valia pa tudu studanti kabuverdianus, tudu kabuverdianus e não só na vaorizasau ainda mais di língua materna kabuverdianu. Obrigadu pa ter stadu li ku nos, e sertamenti tɨlevizau i komunikasau susial ta bem sta atentu a e mas um obra ki ta ingrandesi nos língua materna. Obrigada por ter estado neste jornal.

Fogo, Sujo ka feio sinan se obra!

Ba ta drume, dja bu odja!? 

Odja li: "(...) Júlia Pereira afirma ainda que a maior fraqueza no que respeita ao ensino e aprendizagem da língua cabo-verdiana é falta de padronização e instrumentalização. Qualquer língua para seja ensinada tem de ter normas, padrões e instrumentos. Apesar dos instrumentos já existentes, como o caso do Alupec, justifica que são necessários mais. Explica ainda que a nível das autoridades, do Ministério da Educação, por exemplo, deveria ser definido que o crioulo deve ser ensinado nas escolas e qual a variante (do crioulo) padrão a ser usada, que a seu ver deveria ser a vertente do crioulo de Santiago, por ser mais fácil de escrever, por exemplo.(...)"

Imajem de internete

Sujo (=Xuxu, Dimone, Satanas, Bujom, Diabo) ka feio sinau se obra!





Ah! Lingua Mai_ DrastiKa!

Suma AlupeKistas são Linguístas... I dipox... Mi go!



“ (...) O problema da ortografia de uma língua é complexo, porque ele implica sempre considerações não só de natureza linguística, mas também sociolinguística e psicolinguística, sem falar dos factores de carácter político, económico e, naturalmente, pedagógico que podem determinar a sua escolha. Toda a escrita tem um destinatário que é a comunidade que a vai utilizar. Daí que na escolha de um alfabeto, se deve ter em consideração, para alem das suas vantagens linguísticas, a receptividade dos futuros utentes face à ortografia proposta. Esta deve identificar perfeitamente a língua transcrita, sem contudo trazer dificuldades de maior à sua aprendizagem. Tão pouco deverá ter características que podem ser rejeitadas pela população que vai utilizar, por não estarem de acordo com os seus hábitos linguísticos. Isto porque, embora toda a escrita seja uma convenção, esta determina balizas, tanto de natureza cultural como social e, até, política.(…)” p.76

DUARTE, Dulce Almada. 2006. "História da Escrita em Cabo Verde". In Propostas de Bases do Alfabeto Unificado para a Escrita do Cabo-verdiano. IIPC: Praia.

19.2.11

- Bu pode mola!

Kel djagasida sta parse sabi. Kuze ki bu po nel?

- Bom, el tem fijom figera, toresma ku karne asado, el sta cobrido ku rolom, dja N po-l farinha. Ago N sa ta spera-l subi...meia ora el ta sta na bu prato...N ta po-bu el caculadom, dja N odja ma bu tene fome...

- Bu pode ba ta mola!

18.2.11

Adios Letra C ... de 21 de febrero...

Kusas ki nen na nha kurikulo ka sta. Nha veia di poeta:


"ADIOS LETRA C


Di pes djuntu
tudu jura
ma na Sidadi Velha
di boka raganhadu
senpri pa ladu direitu
diretamenti di Lisboa
bu dizenbarka

Pertu di bo
pasu a pasu
Kaka ku Seza, Xepa ku Txuka i otus mininu
diskunfiadu si
txiga
Ku spiritu di anju
es txiga
cha che chi cho chu
es staba ta kanta
xa xe xi xo xu
era rifron
Un truvon
di bu bokona spanta-s:
da César kel ki e di César!
i di sel e kumanda:
kuandu cha ta skrebedu xa
sima chato ta toma xarope
xe ta labradu che
sima xeque sen cheque
chi ta rabiskadu xi
sima chiça ti ki kai xícara
xo ta santadu cho
sima xogum ki bira chofer
chu ta letradu xu
sima chulé di xucro
Un palmatoria
bu abokanha-s
trokadu centro pa sentro
di etimon centru ben kel la
kel li ka ben di Roma ki fari di latin
Un borduada
bu morde-s
pabia sinto pa cinto
primeru e pa kurason
ultimu pa kalsa
Ti kai – duedjus na kaskadju
bu sopra-s
pa es podi ten tenpu dikora
ma conselho i concelho
ultimu ten Autoridadi
i kel otu e so pa laraxadus
Oredjas buru
na di ses
ku denti bu prega
tudu pamodi maça pa massa
kel li e pa Italianus
kel la pa burus
Oredja buru go nau!
es grita fepu
ku fantasma etimolujia
(moradu la pa ladu Roma nhu Sezar
nen retratu ka manda)
nos mimoria e ka kontratadu

Mutu menus mimorias
di kes ku nasimentu markadu na Nosu Sinhor Futuru
i di kes fora di luzofunia diaspurizadu
- nen tradison di uza alfabetu Don Dinis Pueta ka ten

Nos mimoria
e pa kimika ku orason
primeru ta da-nu grogu
sigundu, lugar na seu


Dentu kel un spertinhu
(António de Paula Brito
nhu padri santa-l)


djata
minis:
nu mara-l bokona
ku Serpenti di Afrika S
nu ntrega-l

Kapiton di Europa K
rumu Lisboa
na ragas di si primu Q
afinal,
kabesa di Afrika ku Europa nu erda
I ku djatu Xepa ku Txuka rispondi:
bu skesi si maridu CH i fidju TCH
kabesa dentu mar nu manda-s
pa es ka sukuta
ma nes kutelu so ta kantadu
xa xe xi xo xu, sima xutu na ku
di xatu ku si xaropi
di xeki sen xeki
di xisa kel xikra
di xogun ki bira xofer
di xukru ku xule
i txa txe txi txo txu, di txupa limon
na txeia txabeta nos kretxeu
na txoru matxikadu ses skrita kalapitxadu

90 i tal anu dipos
Kulokiu di Mindelu riforsa:
talves so pa skrebi si barbitxi
sinon, nen rabu Ç ka ta fika
15 anu dipos
Grupu di Padronizason prupoi:
C e pa bai!
ku primu, maridu i fidju
ku rabu tanbe
i fantasma etimolujia ta kunpanha-s


Karlus Magnu fla Amen
dipos di 4 anu ta matuta
i Benson Son Juze ki da
oranu pasadu, dipos di 7 anu ta sumara


Adeus letra C
N ta sana-bu oji
22 sol dipos di dia di mintira
i di Verdadi 2007 anu dipos
na Sentenariu nhu Baltas i Jerason Finka Pe na Tera
bespa Sakramentu bu partida
sakedu na txon di portu Sidadi Velha


Bersu Di Nos Tudu .
Marsianu nha Ida padri Nikulau Ferera
Kes ki ta dispreza kuzas ki e di-nos, ki nos ki inventa, ki kre po-nu pabaxu Tugas;
ki kre lapi-nu na alfabetu ki Tugas inventa (= kes alienadu),;
es ba TXUPA LIMON!

LI, NOS KI TA MANDA!!!
I DJA FIKA FLADU!!! "

15.2.11

... Scrita Asientifica?

Scrita Criolo na comentario anónimo 


1. Guentes nhós sperta, dja tchiga maré de nhós abri odjo gó. Nhós ca odha ma pessoas de MPD ca bali própi? es é manhentos dimás. es ta faze um monte falcatrua, um monte cabalindade dipôs es ta da pa víctimas. Dia 6 de fevereiro nu mostráz más um bez ma dja nu da conta ma es é cabali, ma es é disumanos própi e mes sata trata Caboverdianos de nocentes. Es sata faze um monte cusas mariado, hora qui discubrido es ta inventa mentiras ta tenta ngananu cu ses boca de mentira na campanha e na televison. Queli é disprezo e falta de respeito pa caboverdianos qui es tem.

2. Ami qdo es flan ma Miguel ca staba na lista di MPD pa nenhum circulo, m tem ki confessa, m fica Feliz. Miguel foi um Deputado da Nação ki parci na AN di paraqueda. Porque digo isso??? Miguel na 2006 foi eleito graças ao grande esforço e trabalho di militantes e dirigentis di MPD na terreno e ao 2º da lista q fez um trabalho bom no resto da Europa. E ainda logo a seguir a é sabi resultados na altura, é afirma " Bom ami djan é Deputado, restu ba desenrasca". Miguel sempri pensa ma dia ki MPD ganha eleiçon, ma é ta tem algum tacho, tipo S. Estado Emigraçon ou Presidente di Instituto das Comunidades. Ma ku gana é fica, pamo MPD ca partido di kel tipo la, di distribui cargo pa pessoas só pamó el é di partido. Dje passa 5 anu na AN na mama e sem fazi nada e ainda é pensaba ma é ta passaba mas 5 anu, é pensa ma alguem é dodu. Por isso m ta fla, BEM CORREDU!!! PECOU POR TARDE!!! Ago pa es dor di cotubelo m tem um conselho pa Miguel: Tchupa limon e da cabeça na paredi!!!

3. Minis anhós de MPD Nhos ta mete tudo cusa na politica adja só cu um monte de cusas ta contice que de inves nu para pa nu pensa. anhós nhos ta fla PAICV forte inveja Pá

4. abo sr undertaker, bu ka onxi sr Manel...pa ke b xta bem da kes fala la...cuza ki b ka sabi e ma el e un caboverdiano cima nos tudo...e bo e cz??bando d invejosos.nta dexa txeu força pa srManel pmd nsabi ma e gosta txeu d d kel carro la e nsabi ma ka e nada facil...abc

5. nho manel ka nhu preocupa pamode kely ta descobridu de certeza tarrafal é pequinote ka ta da pa fazi es cusas.

6. kusa ki Sr.Miguel Sousa fla e ka novidade pa ninguem nes CV e fora. a personagem CV nos tudo nu ta conxel. so ki na si partido es uns tantos ki ta veneral por isso k’e volta pensando ma só el k’e kapaz di governa cabo verde. n ta concorda na plenitude ku sr. Miguel e nta felicital pa koragi k’e teve na publica es artigo. dja sta bom des mito CV. nhu bá ta spera pa represália pamodi CV ninguem ka podi contradizel. Força sr. Miguel pa es koragi.

7. Mo Deus go sabi kuse ke ta fazi .Inda bem ma Povu Kauberdianu e inteligente e sta atentu - Li ki ta odjadu kal ke era palnus di Rapazis ventuinhasMa tambe la nhos ta figa , na briga nhos ku nhos, Abrununzia.

8. Alguns alguén ca ta entende nada mesmo. ques comentários qui sta scrito li cusé qui tem a ver cu Jornal a semana? é nós(leitores e observadores) qui sata fla td escusas li e jornal é so publica qui é ta publica. CREDOS pamode nhós cata fica queto na nhós canto uma vez qui nhós é desintendidos???!!!PAICV é partido de passado, de presente e de futuro para o bem dos Caboverdianos. QUES ARROGANTES, CONFUZENTOS, MANHENTOS MENTISOSOS E LADRONS LA PA CA MANDA MÁS. guentes de MPD sata finge ô nton es sta muito tolos pa es ca sta xinti ma "os grandes de MPD" ca ta sirbi pa governa Cabo Verde dreto más sim es ta sirbi so pa riquice ses bolso e bolso de alguns de ses famílias.

9. o djosa neves,nunca vi,burro casmurro moda bo infam.bo familia deve stod q vergonha d anda na rua por causa d bos burriçe q bo ta screve.bo ca tem vergonha d bo mesmo man?um tem vergonha e pena d sabe q’ta existi cabo-verdiano moda bo man.parcem c.veiga ta stot ta arri d bos comentario man...tma vergonha na cara que jam uvi li na hollanda,na tcheu gente,que bos comentario que ca é comentario es ta passal tud vez.és ca ta ales que es é so asnera,ja bo imagina man?bo mesti muda propi,seu dsavergonhod.ba tma um vente na caiao pa bo fresca memória.SEU STUPIDO,BURRO,INOCENTE E CAPANGA D CÁCA VEIGA.MMMMMBAAA.

10. Tem kuzas kim ka ta intendi, mo ki PAICV, um partido ku tantos anos di caminhada, ka sabi me devi pidi licensa pa poi um palku, e MPD ki naci a dias, sabi.Si problema era licensa, pamodi nhoz ka fla PAICV mes devi pidi licensa, ki na mesmo dia nhos ta recebeba um papel A4 ku peido.Verdadi sta claro, sima na SAL, nhoz nega da licensa, por isso podu simé, pa mostra nhoz ma ka nhoz ki ta pita ta djuga.
Greetings, nha Povo! Seria super agradável existencia de um debate adulto, digno dum país k ti te avançá a nivel educacional, e não só! êss noticia k ta bem num boa altura, visto k ê tempo de eleição! Por outro lado, ê sinal que tcheu kosa muda, pe positiv, ness ultima governação, mesmo sabendo que ainda tem um longo caminho pe frente! Bzot espiá condições em que estudantes Cabo-Verdeanos te vivê li ne "stranger"... Onde Governo? NOTA ZERO! Nenhum mecanismo de apoio, nenhum mecanismo de inserção! ê um plena Babylónia! Selva de Pedra! Parabens pe avanços ne território nacional, e repreensão pess abandono k bzot sugeitá nôs ê k te luta pe melhora nôs terra, te estuda li fora!

(...)

AK (ex -Alupec) : Alfabetu Sientífiku... Skrita Sintífiku.

"Partis di Testus" di otoria di Dotor Montrond... pa oserba!

(Divulgason, sem maldadi, nen prekonseitu: Kenha ki kre Ler Mas ta klika na kada Link)

Kabuverdianu, Skrita Sientifika  1: (...) Pensâ refleksivamenti é midjó manera di pensâ, através di un diálugu ki un argen ta stabelesê ku se própi kabésa, óra ki el ta tentâ razolvê prublémas ki vida sa ta kria-l. Du debê adotâ un fórma krítiku di pensâ, má sen tentâ xuxâ nos kunpanheru. É ka distruindu otus ki un argen ta konstrui se imájen y reputason. Un pensador refleksivu ta distingidu fasi di un pensador baratu y sinplista ki ta pensâ só pa fradu ma el ta pensâ. Arguns até podê ta pensâ ma karkuti argen, koba algen, insultá jent, po argen baxu, dinigri imájen di pesoas, etc, é un fórma di pensâ. Kantador kanta y frâ: pensâ puzitivu. Mi N ta frâ: pensâ konstrutivamenti. Transformâ bus ideias en atitudis puzitivu na kumentárius ki bu ta fazê en ves di ngatxâ trás di un nómi falsu y bonbardiâ públiku ku un pensaméntu fantoxi, retrógradu, y supérflu.(...)"

Kabuverdianu,  Skrita Sientifiku  2: "(...) Y más, N ta apela a tudu leitor aténtu pa ka akredita na parvisis ki el ta lé, só pamodi un parvu kualker uza nómi falsu di algen pa skrebe-s, y es foi patétikamenti aprovadu y publikadu, pa nu odja si es ta kiria y bira grandi. Un insultu ta kastiga se kabésa y se própi autor, pa se própi ifeitu refleksivu di rakoxeti. Y ifeitus di un insultu ta dipende di reputason, imájen y kualidadis di kenha ki sa ta ser vizadu, y di kapasidadi di análizi informadu di kenha ki sa ta lé pa tra konkluzon. Y nu debe intende ma e ka pabia di patetisi di un patéta ki nu ta konklui patétikamenti y forma un opiniãu patéta sustentadu únikamenti pa un patetisi patétiku. (...)"

Kabuverdianu, Skrita Sientifiku 3: "(...) Prizénsa fimininu foi markanti na es ivéntu ki inklui partisipason di Diputada Di Nason Cristalina Pereira ki konta un anedóta, en jeitu di reason a un otu anedóta, «Bu pega-m na óbu y N pega-bu na mama», ki ativista di kumunidadi kabuverdiana na Boston José Quintino Mendes konta antis. Visi-Prizidenti di Organizason Di Mudjeris Kabuverdiana na Mérka, Alice Veiga, onra-nu tanbe ku se prizénsa na es ivéntu. Es ivéntu foi un autentiku integrason di umor, múzika, puezia y kulinária. Muméntu di puezia na KRIOLU foi pontu altu di es ivéntu undi ki puétas Anibal Silva, Manuel Da Luz Gonçalves, Alberto Alves, más konxedu pa Neves, ki tanbe e Diputadu Di Nason, João di Fajanzinha, y mi, Agnelo A. Montrond, diklama puemas ki foi bastanti aplaudidu pa partisipantis. Distintu partisipantis, Domingos Lopes (tanbe konxedu pa Sr. Domingos Raio X), un líder kumunitáriu y ex-Prizidenti di Asosiasaun Kabuverdiana Di Brockton y un inkansável sirbidor di nos kumunidadi, puéta y skritor José Lopes (Zukinha), profesor y ativista kumunitáriu Ulisses Gonçalves, y Juvenal, amigu di Neves, digna marka ses prizénsa na es ivéntu.(...)"

Kabuverdianu, Skrita Sientifiku 4: "(...)Rikéza y valor di Lingua Kabuverdianu balê más ki adiaméntu pulítiku stratéjiku y insustentadu di se ofisializason! Ofisializadu ó nau, Lingua Kabuverdianu balê más ki oru ó diamanti ki el e pa nos identidadi kultural. Kriolu kabuverdianu e inekivokamenti riku, rikísimu própi. Kriolu e rikéza di nos pobréza ki guvérnu di José Maria Neves sa ta transforma manenti na rikéza. E ku es ton ki N ta aproveitâ pa N konpartilhâ ku amigus leitoris es lista di 106 expresaun diferenti y ekivalenti a da-l ku pó pa ilustrâ rikéza leksikal y semántiku di Kriolu. Es lista sta londji di sta konplétu y N ta kunvidâ leitoris pa kontribui ku otus ki ka sta na es lista pa du kriâ un lista más grandi y dipos du ta ben prokurâ splikâ oríjen di kes expresauns. Dizafiu dja sta lansadu y du ta kontâ ku kontribuisaun di nhos tudu. Kel ó ki nhos ta skrebê, nhos skrebê na Kriolu y ku Alfabétu Ofísial, AK (ex-ALUPEC) si nhos dja prendê skrebê ku es alfabétu. Sinaun nhos podê skrebê di manera ki nhos sabê

Kabuverdianu, Skrita Sientífiku 5: "(...) N podeba skrebe es krónika na purtuges, má pa un kiston di fidelidadi linguistiku N ta skrebe-l na Kriolu, Nos Lingua, ki Nos Priméru Ministru, Dr. José Maria Pereira Neves, ki sta ku nos a konviti di kumunidadi pa selebrason di 35 anu di nos independensia, sabiamenti skodje pa kumunika ku kabuverdianus, y se intervenson foi traduzidu na Ingles pa merkanus y kabuverdianus-merkanus di várius jerason pode ntende.
Es e un dimonstrason konvinsenti ma linguas di kumunikason ifetivu na Mérka e Lingua Kabuverdianu ó Ingles, enbóra purtuges e nos lingua ofisial. N podeba dizenvolve es ideia más, má N ka ta bai pa kel kaminhu la na es krónika di oji ki e didikadu a es konferênsia - Youth In Dangerous Times – The Cape Verdean Challenge ou seja Nos Juventudi y Dizafius di Violênsia.
E louvável es inisiativa di Prof. Dr. Donaldo Macedo y se grupu ki organiza, planifika y dinamiza es ivéntu, y N ta spéra ma es dinámika ben pa fika y ma el ta kontinua na futuru. Es ivéntu e un spasu abértu a tudu algen, pa partisipa na un reflekson y dibati institusionalizadu entri jóvens universitárius y otus. (...)"

Kabuverdianu, Skrita Sientífiku 6: (...) Oji e dia ideal pa riflekson sobri nos situason linguístiku. Dia vinti y un di fevreru e dia internasional di lingua nativu, ki foi observadu pa priméru bes, na dizaséti di nuvénbru di mil nuviséntus y nuvénta y nóvi. Na kel mesmu anu, es dia foi stablesidu y proklamadu komu tal, na konfêrensia jeral di UNESCO – Organizason Idukativa, Sientifiku y Kultural di Nasons Unidas, pa promovi diversidadi y pluralidadi linguístiku y kultural. A partir di fevereru di anu dos mil, pa asinala es data, tudu anu UNESCO y stadus menbru ta realiza un konferênsia sobri diversidadi linguístiku na mundu. Y Kabu Verdi, nomeadamenti Ministériu di Kultura, tanbe ten stadu ta realiza alguns atividadis alisivu a es data ki e di kapital inpurtânsia pa nos ki sta na prusésu di unifika skrita y ofisializa nos lingua nativu ki e Lingua Kabuverdianu, ó Kriolu «tout court». Inda nu ka txiga la, má dja nu sta lonji ta bai. Kabuverdianamenti, N ta kontribui ku es nha sinplis y mudéstu riflekson:
N ta kumesa pa agradesi públikamenti tudu kenha ki vóta na mi komu kabuverdianu ki ta difende, promove y inxina Lingua Kabuverdianu, na meiu di kes otus kandidatus di pézu na spétru kultural y susial kabuverdianu. N ta apruveita pa sauda-s kabuverdianamenti y manda-s un abrasu di morabéza di tamanhu di mundu pa es y pa tudu kabuverdianus ki orgulhozamenti ta faze parti di nos Nason Kosmopolita Global, y fla-s ma nu sta djuntu, enbóra infilismenti divididu en ves di unidu na diférensa. Má Ka Ten Tadju Ki Ta Tadja-nu Pa Nu Ofisializa Nos Lingua. (...)"

Kabuverdianu, Skrita Sientifiku 7: "(...) Ofisializâ Kriolu signifikâ rekonhesê y valorizâ nos lingua nativu y da kabuverdianus más liberdadi pa skodjê kualker varianti di Kriolu ou purtuges pa kumunikâ na kualker lugar y na kualker situasaun.Ofisializâ Kriolu e kabâ ku kulonialismu linguistiku na Kabuverdi ki duranti sinku sékulu obrigâ tudu kabuverdianus a papiâ, lér, obi y skrebê na purtuges y proibi Kriolu na skóla, na tribunal, na repartisaun públika, etc. Ofisializâ Kriolu e putensiâ kabuverdianus ki ta vivê na diáspora undi autoridadis ta fikâ ta da más ruspetu pa Kriolu komu lingua ofisial. Kuzé ki sa ta fartâ e vontadi pulitika na parlaméntu pa kriâ kondisaun pa Kriolu pode dizenvolvê y afirmâ na spétru linguistiku dual na Kabuverdi y na diáspura undi ki ten kabuverdianus. Stadu debê promovê uzu di Kriolu na ensinu desdi jardin infantil te prugramas di dotoraméntu na Universidadi di Kabuverdi ki debê ekuasionâ pusibilidadi di kria un laboratóriu di linguistika aplikada ku distaki pa lingua kabuverdianu pa studa y investiga Kriolu.

Rikéza y valor di Lingua Kabuverdianu e más ki présu di adiaméntu pulítiku di se ofisializason! Enbóra Lingua Kabuverdianu inda ka ofisializadu, el balê más ki oru ó diamante pa nos identidadi kultural. Nos Kriolu e inekivokamenti riku, rikísimu própi. Kriolu e rikéza di nos pobréza y di tudu mal ki nos gentis pasâ.(...)"
Kabuverdianu, Skrita Sientifiku 8: "Ántis di más, N ta apruveita pa fla karu konpatrita Sr. Morgadinho, ma N ta admira-l txeu komu artista kabuverdianu, y N ta adora kel se múzika « Kriol e bitxe … Kriol e mau, mau sen maldadi … Kroiol e tort … El e margoze … Kuandu el ta sabe, El e buzod …Ma si el ta trist, El e un koitod … Si bo da-l un déd, El ta tmal kalod, Si bo da-l un brase, El ta tma-l … »
N podia dismantela manera idiosinkrátiku ki Nho ta skrebe na Kriolu, má N ka ta bai pa kel kaminhu la oji. Má oji gó, Nho spanta-m ku konteudu di kel puéma di Nho. Nho dizata ta skrebe na LIBERAL, pa faze kel spetákulu la, di grasa, pa dizinforma leitoris irresponsávelmenti ma C & K sta na gérra. Kel-la e ka otu kuza sinon un brinkadera di mau gostu, un baléla dizafinadu, kantadu na si menor, ku un koru fóra ton, undi algen ta apruveita pa poi bóka na tronbóna y ta sópra ku tudu forsa pa inputa nos kriolu di influênsia aitianu. Es e un autentiku farsa inventadu pa satisfaze nhos freges. Sr. Morgadinho, di zimóla, un bokadinhu más di seriedadi. Ka Nhu bira es kuza en C kontra K, nen en MPD kontra PAICV.
Létra K ben di Grégu (kappa). Kantu ki Latin asimila alguns palavras di Grégu, es konverte K en C, enbóra es tenba K. Na prinsípiu Romanus ta uzaba létra C pa ta riprizenta son /k/ y son /g/. Anton foi na kel ténpu ki kontise gérra entri K y G. Es gérra e ka di oxi, nau. Pa faze pás entri létras, dadu K son ki e di /k/, dadu S son ki e di /s/, dadu G son ki e di /g/, J son di /j/ y ta uzadu C pa ta skrebe palavras stranjeru, nómi di pesoas, unidadis na sistema internasional, variável na matimátika, etc.
Nho ta diskulpa-m, má ku tudu respetu ki N ten pa opinion di-Nho, N ten ki fla-nho ma N ka ta konkorda. Sr. Morgadinho, ka sta ninhun gérra entri C ku K. Létras ka ta briga y nen es ka debe instiga gérra. Y nen difensoris di kada un di kes dos létras la ka sa ta briga. Pur favor, Nho tra es ideia di kabésa. Ka Nho ben bota berdi pa kodje maduru. Ka Nho ben tenta dizestabiliza nos Kultura ku arrióla. Parse-m ma e Nho y grupu di-Nho ki kre insentiva gérra pa si-si ku es postura, sen ninhun razon. Ka nho tenta kontajia otus ku es patolojia di gérra. Kel e konspirason y trabadju di leigu kaprixozu ki ta umilha y ta rejeita létra K injustamenti y sen fundaméntu sientifiku.(...)"

11.2.11

Alupec: Ku TpC

Mnininha de Soncente - Recóde pa Sr. Primeiro Mnistro


11 Fevereiro 2011 16:25

Recóde pa Sr Primeiro Ministro, Olime outra vez, sô pa lembrá bocê, ke mnine de Soncente votá na bocê, e mas um vez nô ka ta arrependid, foi feito um corrente forte e silenciosa, principalmente na net pa vota em massa na PAI. Moda já bocê oiá ê gente discret, ke ka ta gostá de parcê e ke krê amdjor pa sê ilha. E no ti ta bem cobrá de certeza desenvolviment de Soncente!!!!!. No ti ta bem começa ta organiza, pa spiá manera que no ta fazê pa colaborá pa cresciment de nôs ilha. Nô ka kre nada em troca, apenas desenvolvimente de nôs ilha. Nô krê mas emprego, descentralização de tcheu serviços, formação de joven etc. . Ka tchá nôs paraíso morrê por favor!!! Pa nôs eterna Profª de Filosofia e Psicologia- Nelita, amdjer que marcá nôs geração de estudantes, que maioria de nôs tive como exemplo de humildade, honestidade, franqueza, rigidez (graças a Deus) e seriedade, ke ainda ta continua nôs exemplo, bocê podê esperá nôs também, já já nô ta bá kunki na bocê porta!

CA NADA CU MI

11 Fevereiro 2011 14:55

Dipos nhos ben fla ma Nhos sta abandonado, ma ca tem emprego, ma Praia sta toma tudo, ma nhos crioulo sta squecedo...CA NADA CU MI!

pontadecais

11 Fevereiro 2011 14:52

Bsot de SVicente é que sabe!! ques q da OAICV vitoria foi mto ingratos cu Zau ma Deus te na ceu! PAICV te stod ta nganá bsot cu xupeta! nem parece a ilha do movimento claridade.

fronta

10 Fevereiro 2011 20:39

hó criston Deus ainda bsot tem coraja de coloca culpa na MPD. bsot tma vergonha na cara... ma em te spera que tud quel confiança que bsot da JMN, né povo de sintanton, ele ta spia pa bsot. pq em tem pena..... agora no que diz respeito a concorrencia governo ta la pa resolve. nem TERESINHA (DINHERO DE ANGOLA JA CABA.......)fronta

J Silva

09 Fevereiro 2011 22:05

Minoria fla kau sta mariado, maioria fla ma sta dreto. votacao da vitoria pa PAICV e na democracia e povo kem mas ordena. tem alguns criolos ki ta pensa ma democracia inventado na 90 e ki so mpd ki sabe kuze ki e democracia.pa guentis de mpd, PAICV sempre ta ganha ku fraude e ta governa mariado, mas dja sta na tres mandato ta bai. invejosos nhos toma juiz nhos abri odjo. nhos sta sima um mae ki staba ta odja tropas ta desfila e fla " odja kes burros ta marcha, so nha fidjo ki sta marcha dreto.

djosinha

Para EA

09 Fevereiro 2011 21:52

EA bo fitch tem q fala crioulo de sotavent pmd bst ta vota td na PArtido de Manel Bega apesar de abandono

J Silva

09 Fevereiro 2011 17:52

Cabo Verde ka sta kel paraiso ki alguns kre fla ma el sta, mas tao poco el sta kel inferno k mpdistas sta kre fla ma el sta. Cabo Verde sta na bom caminho, mas el tem mto pa midjora. Se nu djanta nu ta lebal pa frente, mas minoria ku ses politica de bota baixo ka sta djuda nada. Ses cegueira e gritante. Um partido pd fica na puder pa 20 ano seguido basta povo sta vota na el. Ka confundi ku partido unico mas sim ku inixistencia de uma oposisao credivel. MpD mesti muda, talvez de li 5 ano el pode volta poder

Alupec Crioulo

09 Fevereiro 2011 17:05

OFISIALIZA NOs LINGUA.Mas que língua é que está a falar, badio.Alupec Crioulo é a republica de santiago em marcha

OFISIALIZA NO LINGUA....

09 Fevereiro 2011 16:50

Kabu Verdi sta mesti OFISIALIZA KRIOLO, MESTI ENXINA NOS FIDJUS STORIA DI NOS, NA SKOLA, PA NU AFIRMA NOS IDENTIDADI, KI STA TUDU SAPATIADU, AKULTURADU...NU TEM KI AFIRMA NOS AFRIKANIDADI (KABUVERDIANIDADI) LINGUA KRIOLO É FUNDAMENTAL, KA KER DIZER MA NU KA KRE LINGUA DI TUGAS, NU KRE SIM, MAS NU KRE OFISIALIZASOM DI KRIOLO

coimbrinesense

09 Fevereiro 2011 13:38

J. Silva bo que ta intendi certo? ka bu cai na bo e pa bu descurso ta demostra claramente ma bo ta fazi parti de minoria.

Cidadão

09 Fevereiro 2011 13:21

Kes comentatistas li! Nhos bai trabadja. Tudo cusa é pa nhos sta contra. Deixem di fofoca.

J Silva

09 Fevereiro 2011 12:18

É interessante como tem criolo ki só ta fica contente ora ki papiado mal de Cabo Verde, felizmente es é minoria. Mas nu ka pode descriminas pmd es é mas poco. Cabo verde sta mal e de li 5 ano el ta sta pior. Carlos Veiga ki inventa democracia. Maioria de criolos ka ta ntendi nada de politica pmd es vota na PAICV. Observadores estrangeiros ka ta ntendi nada tb. Td mundo ki sta fala bem de CV es sta dodu. Ok nta spera ma djan fazi alguem feliz

anonimo

09 Fevereiro 2011 11:29

sanjoana bu xta cu vida prope , npensa ma dja bu more na dia 6 de fevereiro , ham dya bu rescucita hahahahaha

Toni Pires

09 Fevereiro 2011 00:10

PP kunpri se papel na kualidadi di PR. Ma mi veiga ka ta nganan ku se konbersu mansu. el sta di odju na prizidencia, ma el ka ten perfil mural pa kel la. Odju bibu, te ileson prezidencial, debe ser léma di nos tudu.

des bes

08 Fevereiro 2011 16:55

tambe e ta bota omi de musica de familia la longe e ta bem. palhço e meninas de palhaçs

dje muda?

08 Fevereiro 2011 16:53

ka ninguem fica nsodado ku carlos veiga .kel si aceitaçon di derrota li tem algum trunfo pa tras.mas e ta torna toma na costa e ta muda bem longe

mesti muda

07 Fevereiro 2011 21:31

pessoal pedro pires dja sta ta ba reforma gossi go nu bem uni pa nu poi inocencio la ka nu ser ingrato e fazi TXEU pa nos ilha

Calu di Tchadinha

07 Fevereiro 2011 21:09

DAVIDI H. ALMADA CANDIDATU PRESIDENTI??? XUDADERA MÊ! A MIM, DI PAICV, N’ACTHA MA DAVIDI, QUI HORA SA NUM LADU, HORA SA NOTU (LEMBRAM CASU JORNAL AFRICA) DIBIA TER BURGONHA NA CARA.

REALISTA

07 Fevereiro 2011 20:39

bsot seb quem que ques piore politicos que eme te konxe ??? AH AH AH bsot nseb ua è ... kel k es te dse k termina curse de 18 anos e kel k PAIGC manda pe ex UNIAO SUVIETICA kque agora è brose esquerda de Manuel Pe Dreita (mpd) ... CARLOS VEIGA e JORGE SANTOS trasoeiro .... ... ...

Fica

07 Fevereiro 2011 19:11

kenha ki nu kré dja sta. Nu teni más 5 anos de sucesso pa frente. VIVA NOS TUDU KI DA NEVES MÁS 5 ANOS DE VICTÓRIA . Agó pessoal, nta pidi apoio di nós tudu pa nu djuda Neves, pamodi ku nós menti más abertu é ta trabadja más suave. VIVA NEVES!!!!!!! VIVA!!!!!!!!CABO VERDE, MAIS UM PASSO NA DEMOCRACIA.

toni

06 Fevereiro 2011 14:32

boa tarde pa tudo alguem sta algum alguem na linha na cv ki sabi eleicao modi ki sta bai pamodi li na hollanda internetes de cv ca tene som muito obrigado

revoluçom

10 Fevereiro 2011 21:41

Lucio nhu sta fazi bom trabalho... equipa nu teni pa nu vence CAN so faltanu kel guarda redes d qualidade k sta fz sucesso na França... VINDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

D’emilia

10 Fevereiro 2011 07:09

Valter bu manera de pensa ki ta prejudica CV.ki diferenca ta fazi de ki ilha Heldon e?

9.2.11

Alupec: Kontrabónde de Contrabônd & mi e Kontrabondista!

Já que a moda 2011 e Kontrabónde, alguém tem o "Contrabônd"? Escrito pela mão do autor?

"KONTRABÓNDE


Florense antrá sen salvá, el dspi ta ramesá ropa pa tude banda i el ba metê na kama. Nha Rufina, se mai, da la d’pe d’kander, ondê k’el tá ta ramendá un kamiza, vra pergunta-l:
- Kontsebe algun koza, nha fidje?
- Naun. Bosê ba detá tanbê, bosê ba, i… kuidóde!... Pa tude jente, oje bosê fidje ka saí d’kaza dspos d’jantar, i el ba detá sede… ‘se uví? Bon!...

Nha Rufina lavantá, pagá kander, i inviozá pa se kama, ta ba ta katá na skure, ropa k’fidje largá na txon. Ma el ka dspi, nen el ka detá. El sentá na bordera d’kama ta pensá. Des k’Florense tá andá mitide na negose d’kontrabónde, el tá vivê pokentóde. Tude dia el tá po ta sperá pa Florense, sentóde na pe d’kander, ta ramendá, i timente el ka oial parsê, el tá fka la ta ramendá, te ponte konfundil vista. Oje Florense ja voltá i alal detóde ta ba k’sone; ma nha Rufina ta k’un trimura na pérna ma un batidura na peite, e k’ka ti ta kunvedal nada. Kulpa dakel rekomendason d’Florense.

O kemá fidje ta da mai tormente! T’obrigas kontá mintira, ma jurá fólse!...
Ma… kzikil?... Bskal uví un pe kalsóde pará diante d’pórta d’kaza…

Ja’s batê dos pankada na pórta!... Virja Maria!...

Nha Rufina ja trantá! Kel koza e nho Roke, d’sertéza, nho Roke plisa!... Kónd’e k’akel stupor a’d’txa koitóde ranjá ses vida susegóde, an? Karvon ja kabá, lénha ka ten, txuva kaí na mar… Naun, mestê el konpô, prepará, armá d’koraja. Mestê el defendê se fidje, nen k’el tiver d’kontá mintira ma jurá folse!...

El sendê kander, el sentá pel d’kara, kabá el ba abri.Ma ka éra nho Roke. Éra nho Móne. Un ome d’idade, k’tá morá la perte. Nho Móne antrá dzabride, sen da bonote; po ta spiá pa tude banda, k’akes oi d’seu kavóde na kara, ma asin k’el dá k’florense detóde, el brandá. Nha Rufina ja dskansá folge, ma ti ta kstal intendê kze k’trazê nho Móne pa se kaza:

- Bonote, nho Móne. Kze k’trazê bosê li des óra? – i nha Rufina pontá pa se fidje detóde. – Florense ja ta na sone…
- Nada d’kuidóde, nha Rafina – respondê nho Móne. – Bosê deskulpóm, bonote. Nada d’kuidóde, ma s’bosê ta konsintí, N tá gostá d’troká dos konvérsa ma bosê, la d’fóra, na kintal…

Na kintal, k’tá rasebê un kzinha d’klaridade binde d’un poste d’rua, es dos sentá nun plon ruvróde, i fka la ta spiá pa kunpanher, sen dze nada. Na fin nho Móne, vrá, dze:
- Kal óra bosê fidje Florense voltá pa kaza oje?...

Dbóxe d’oliar d’nho Móne, oliar kansóde d’nha Rufina tremê un stante:
- Florense, oje, ka saí d’kaza dspos d’jantar, i el ba detá sede…

Ksta nha Rufina kontá kel mintira. Pa nho Roke plisa, k’ta andá ta kre ranká el ma se fidje sis pon d’bóka, bóka tá pronte pa largá mintira, i tá serte, ma pa nho Móne, kze k’el podia reseá d’nho Móne, koitóde? Purise el ba dzinde:
- Bosê sabê, el tive na Kaliau, es madrugada…

- Na Kaliau?
- Sin. El ba spiá uns kabra k’no ten largóde pa la …
Es dos torná inkará kunpanher… Ma d’es ves oliar d’nho Móne e k’sviozá primer, kónde el torná po ta falá, se fala éra monse:
- Kmade dskulpóm. E k’N tá tude krente kmá éra bosê fidje, ken N tinha oióde indagóra ta sai d’kaza d’Pesénsa, nha rapariga…
Nha Rufina po ta spiá pa nho Móne d’trovesóde, kabá el baxá kabésa i po ta pasá mo na kara: - “Maior e puder de Deus – el pensá. – Palavra! Dal vontade d’largá ta ri. Nho Móne, un ome kma kel, karegóde d’Jon-da-Krus, ma karegóde tanbê d’idade, ta ben prokural dakel óra, so pa sabê ken akel k’tá andá ta intende ma se rapariga, un menina k’pudia ser se néta!... Naun! Nho Móne pudia txá-dise! I el Rufina, k’tinha panhóde un suste! Ah Florense, Florense, nha fidje, o kma bo e intentóde! Esse e k’e kontrabónde k’bo t’andá ta faze?”

Ma ántes ise du ki du kel k’el tava andá ta supô.

- Bosê inganá, nho Móne – el respondê alivióde –, avia d’ser ote pesoa…
- Ote pesoa, bosê dze?... Sin, talves… - i vos d’nho Móne kebrá, ma dspos torná konpô –, ote pesoa, kmade dze?... Ma… ma fala k’N uví, éra fala d’bosê fidje… Óh ‘se dskulpó-m, bosê fidje ka saí d’kaza, bosê dze, i N ta kreditá na bosê… N kre kreditá na bosê!…

Kabá el levantá, i po ta pasá mon pa se kabésa pelóde, d’tésta pa tutise; d’repente el dal un palmada ta dze:
- Agóra e k’lenbróm, kmade! Julin d’nha Plónia, e parside k’bosê fidje, te na fala. Kmade ta konxe Julin, el ta morá frente d’bosê kaza… Kmade deve sabê kal óra el largá servise oje…
Nha Rufina tá konxe Julin d’kmade Plónia i sabia kal óra el tinha voltóde d’sirvise, ma el ba respundinde:
- Naun, kunpade, N ka sabê…
Kome! Ka éra so Julin k’tá andá ta rondá kaza d’Pesénsa. Nho Móne ka sabia? I éra el, nha Rufina, k’avia d’dal kónta?
- Kmade k’uví falá nada respeite d’Pesénsa… S’el ka ta kustemá da rapas tréla?...

S’Pesénsa tá kustemá da rapas tréla?... Ome tude gente tá fórte d’sabê kma Pesésa tá intendê ma tude rapas d’Olte d’Solarine. I ese lelê d’nho Móne ka sabia? Ka txerel kontrabónde? Ka txerel nada?... Apos, ka éra el, nha Rufina, k’tava ta ben dal kónta… Kontamá agóra k’xefe d’kontrabónde éra se fidje Florense!... Kabá, kma ta dzide: “Amor e póse kente, ken ka podê k’el, largal na txon…”

- Ja N dze kunpade, kma N ka sabê d’nada, i N t’otxá kma ta na óra d’bosê ba detá…
- Ta ben. Ta ben, kmade, ta ben. Ja N ta ba…

I kma nha Rufina fazê menson d’mandal pasá pa banda d’frente, nho Móne pxal pa bróse:

- Naun, naun, bosê ka inkmodá, nha Rufina, bosê ka inkmodá. N ta saí pa banda d’porton. Te manhan…
- Te manhan, s’Deus kizer… - respondê nha Rufina – ta torná pasá ote ves mon pa kara, pa ka largá ta ri, ma el ba t’antrá pa kaza, el baxa tursida d’kander pa ba detá, ta dze:

- Adé!... Mi, ken kre tmóm pa pitrol, ta durmi na skure…

Sérgio Frusoni"

7.2.11

Alupec: Ku + Trabadjo de Caza V

Ciúme


07 Fevereiro 2011 16:07

Es teni siúmi, ê só siúmi, ku dór do kotovelo. Viva Cabo Verde.

Cidadao

07 Fevereiro 2011 16:17

Guentis fogo nem si ca fazedo campanha paicv ta ganha na mesmo. É questao di cabeça!!!

cucaio fonsaco

cucaio fonsaco

07 Fevereiro 2011 16:12

candinho de cando, nem el ka sabe fala dreto, el sta bai pa parlamento so pa lebanta braço

Heavy Brotha

07 Fevereiro 2011 15:31

Sodonio é abilidoso pa consigui ofereci um diputado pa mpd pa primeru bez na storia di ileison na merca. PAICV sabi pamodi qui corredu cu Sidonio di lista na djar Fogo. Viva Joanilda. Viva Sodonio Ministru pa mas 5 anu.

Filomena

07 Fevereiro 2011 16:05

Nhos pula nhos dança nhos grita se for preciso. Li guiné es cala boca quetu ques analfabetas ku analfabetos gossi go nu ka sabe modi qui es sata bem fica, cre benvindo Mesti Muda ta continua ta sustentas ta das vinho cerveja ku dinhero pa es faze bida. COITADOS NU TEM KI MANDA LISTA DI GUENTIS QUI DEBI RECEBI DINHERO. E PAICV QUI SATA PAGAS OU BENVINDO? JA AGORA NHOS DA GUINEENSES EM VEZ DI CABOVERDIANOS QUI KA SABI CUSE KI ES CRE . MPD TA FICA TA MANDAS TUDO MES DEUS E GRANDE. VIVA MOVIMENTO PA PD

mesti muda

07 Fevereiro 2011 15:58

sr atento si fossi ventoinha k ganhaba ti inda bu staba na rua ta gargalexa seja mas demokratiko e o pais agradece

Nguniado

07 Fevereiro 2011 15:49

MPD mesti muda mé, muda veiga, muda eurico monteiro, muga jorge santos. precisa-se criar uma oposião credível, cuja proposta sirva para p desenvolvimento de cabo verde e não o bota abaixo como faz o mpd hoje. Sim, a unica proposta do mpd é derrubar o pai e não sei como um partido assim pode ganhar eleições e pior gobernar um pais.

Cabo Verde

07 Fevereiro 2011 15:32

Cabo verde mesti muda! Sim, claro k nu ta muda mais ku PAICV na frente....Goci é hora de MPD mesti muda....-)

Sany

07 Fevereiro 2011 16:18

Cre nhos staba cego cu tudo quel boca di urna qui staba, cu tudo quel dinhero qui dado pa ba vota nada disso nhos ca odja. Na tudo quel historia li quem qui papia dreto foi Antonio moteiro di UCID qui fla queli é pouca vergonha qui alguem ta ba vota bu ta odja guentis di paicv sima gorgudju qui ta sta djunto cu alguem qui sta ta ba vota e ninguem faz nada e nem diz nada. Mesti Muda ques pouca vergonha li na CV

tac

04 Fevereiro 2011 20:19

hahaha es jente te cum cara mut triste es ta la mas ene pe sis vontade bzot ba pa casa bzot tcha ze mentira fala ele so esse home e so mentira

Di Fogu

04 Fevereiro 2011 16:08

Alì é di nôs e di tambarina. Fora mpd.Nhôs é anti-nacionalista e anti-dimocratico. Nhôs sta disoriantadu sima galinha cu obu pertadu ta djobê undi el ta pol.

Nem ka nhos tenta

03 Fevereiro 2011 15:33

Pa Carlos VEiga nos e fidju de fora. ka tem familia

E DÓ

03 Fevereiro 2011 11:29

Juntaram-se os quatro à esquina, tocando cavaquinho, cantando SOL e DÓ. ál em cima está o TIROLIROLi C Á EM BAIXO ESTÁ O TIROLIROLA.. O zé, há muito que reservou o seu espaço, LÁ EM CIMA NA UNI-cv, o Filú conitnua a cuidar dos pombos, OJúlio vai cantar SOL e DÓ e o Rui tem a reforma garantida.

Mnininha de Soncente

03 Fevereiro 2011 10:29

Nha voto é sem dúvida pe PAICV, partido é te trabalhá pe desenvolvimento de C.Verde, é te fazé nos ter orgulho de ser Caboverdianos e que ne tempo de Mperdé, no tinha vergonha...Viva PAI, viva JMN...Soncente te ma Bo...

CABEÇA TAMBÉ TA PENSA ...

03 Fevereiro 2011 10:22

nhos di Fogo nhos pensa ma cabeça ê so pa poi corda ... nhos pensa ku el: MESTI MUDA !!!

tony

01 Fevereiro 2011 16:15

un cre pidiba so pa guentis di fogo pensa nhos medita nhos usa cabeça ,capaçidade qui nhor dez da nhos por favor,pensa antis di vota

29 Janeiro 2011 02:52

Nhos odja Carlos Veiga na tunel? Des bes derrota e tao pesadu ki so tunel ta paras! Falta kes otus ratinhos ku ratons pa ba atxal!

nhodjon

28 Janeiro 2011 23:35

E pa mante ,Deus ta defende se ques tubaroes esfomeado entra na porto nem remo ca ta fica

PAI de abusu

Sadam. ALP

04 Fevereiro 2011 11:51

Força PAICV, nó ka mestid muda, pk nó ka kré nenhum ...Jorge Fig. pa kem k era de partido independente pal ka tem nem vergonha kel cara moda... povo de Sal dia 06 bzot votá lá na PAICV TUD VEZ MAIS CABO VERDE.

SALENSE esm SAL

03 Fevereiro 2011 11:51

Nestes 10 últimos anos salenses quase ka kme SAL. FOME; FOME; FOME. Só capangas e ke ka tudja. Pa muda sim

28 Janeiro 2011 21:08

Na Fogo nos e PAI de abuso. Ka nhos perde tempo ta inventa storia ki du ka ta liga nhos el. Kusa ki e di abuso go ka meste papia. Nton nhos bem cortanu mon pa du ka vota. Dia 6 e 5-0, kem ki ka pode pupa! balancias podre, des bes nhos sta bunitu pra li....

BARRA

04 Fevereiro 2011 12:08

mos coitada des claudia el ca nem roba apenas el tra um comição nes caso um ploita de comição que va para a cadeia para ver q não se deve enrequecer da noite para dia BA TRABAIA BA

bubista

03 Fevereiro 2011 12:45

ex miste bem fze um analise de ex tipo li na camara bubista,pa panha akex coruptos!!!

Rª grande

03 Fevereiro 2011 12:35

é bo iniciativa, es tambem deve investiga tribunal da ribeira grande - ponta do sol, pq arlindo secretario ta faze la se casa, e ele catm ne compentencia pa exerce esse cargo, ele ca sabe escreve é uma vergonha de um secretario

PETOBRONZE

03 Fevereiro 2011 12:27

Nhos aprsenta obras nhos dexa de faze campanha cu cusas baixo, senão nhos ta perde!

toni

06 Fevereiro 2011 14:32

boa tarde pa tudo alguem sta algum alguem na linha na cv ki sabi eleicao modi ki sta bai pamodi li na hollanda internetes de cv ca tene som muito obrigado

São precisas

kauberdianu

04 Fevereiro 2011 18:04

otu anidotaCarlos Veiga istaba na comicio na Maio é fla " zé maria nevis nada ka fazi es kais de Maio li é nha projectu" um militanti di si partidu ki istaba na meio di multidom rispondi flal "algun dia nhu odja barku ta ingosta na prujetu?" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

cabenga

04 Fevereiro 2011 16:49

anedotaforti keli ca anedota, ca teve piada , mesti muda

Simbólico: Era o Alicerçar de Novos Projectos.

Vamos ver os edifícios...
Imagem adaptado do Pedreiro


6.2.11

Enton, ka meste muda. Nau!!!

Se ku amor, si kre N kontinua ta deta riba de djon da crus!

Povo fra ma ka meste muda. Strela Negra mas 5 pa faze 15 ano de governasãu dimocratico... biba Cabo Verde!

N Sta bai bota...

Oje, 6 de febrero N sta bai bota. N ta poi nha "X" na kel kuadradinho. Dispos N ta siste "declarasãu voto de kes graudo, mas e de Camarote!

Dja N bai...

5.2.11

Alupec: Ku + Trabadjo de Caza IV

Ribamundo


05 Fevereiro 2011 10:37

É ca na comicio que ta ganhado eleição. Nhos dexa di troça... PAI sta bai ganha cu maioria absoluta. Alguém podi respondem pamodi que Veiga nunca besti camisola de MPD? É tem vergonha di si propi camisola... Ses cabeça de lista tambá ca biste camisola, salvo algumas raras excepção. Quer dizer camisola é pá povo coitado... Pamodi nhos ca biste nhos propri camisola!?

Lina

05 Fevereiro 2011 10:07

Es pessoa ki screbi es artigo debi ser de MPD, vergonha ki nhos ka tem ,os tinha alguem tudo spadjado ku brac os dento meio ao paso ki PAICV, ka tinha lugar nem pa poi um alfinete. Nhos de MPD e kel pessoa ki screbi es artigo e poi oculo pm di sel sta feio. Des bes ki e bes. Nhos stado riba nhos. A nho dja nhu fica ku vontade.de assume lugar.Sima bu fla ragalado, na autarquicas Ulisses dja staba detado, mas bu sabi mas es e maquiavelico. PAICV, ka nhos das chance, pm vitoria des bes e de PAICV. JMN o povo caboverdeano consciente esta contigo.Rumo a vitoria

RAGALADO

05 Fevereiro 2011 06:11

Tudo alguem pa fika ku odjo RAGALADO ku Carlos Veig e ku si rapazes. Se ez kumesa ku makakisa na prinsipio e ka na fin kez ta ba dexal. Na autarkia, Ulisses dja ba detaba de dizuspero, mas, depoz ki rapazes de Veiga dja ka fasi kel TRABADJINHO, enton, ez flal: Ulisses, ulisses, LABANTA MOS, LABANTA PAMODI DJA BU GANHAELISON! O Actual Presidente da Camara da Praia nao queria acreditar naquela vitoria,uma vez ja teria tido a verdadeira derrota.

Mendes

01 Fevereiro 2011 18:59

Suzano, nhu MESTI MANTI e tb nhu MESTI MUDA, ou seja, nhu debi continua sempre ku kel espirito critico e de poi verdade e realidade frente de tudo, ate pamo so si nu ta ba tem um CV midjor. E, pa otu lado, nhu mesti muda kel linguagem (tornal um pouco mais acessivel pa POVO) ate pamo nu ka debi esquece ma ka ta existe nenhum revoluçao (mentalidade, cima nhu sta pidi) sem participaçao de POVO! MANTENHA!

cc

05 Fevereiro 2011 11:37

ho marta ba laba bu sa da pa spertinha ....si email é mesmo verdadeiro mas um bes ta priva canalices de veiga ho homen nojento

kauberdianu

04 Fevereiro 2011 18:04

otu anidotaCarlos Veiga istaba na comicio na Maio é fla " zé maria nevis nada ka fazi es kais de Maio li é nha projectu" um militanti di si partidu ki istaba na meio di multidom rispondi flal "algun dia nhu odja barku ta ingosta na prujetu?" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Djosa ku se partido paxu braxo e dento boca..

03 Fevereiro 2011 12:47

Ale djota ta bem ku xe comentario rabez...Mos bo bu ka tem capacidade de apoia na bus pensamentos livres sem suporta na partido pa bu papia,so podi ser kes sta pagou,incrivel um alguem ki nunka aprisenta 1 ideia di se puro raxioxinio...kenha ki exinou mexi na Pc propi??? Mas lembra ma discunfiado tudo ’e ladron...Poi partido baxu braxo ma ka bu pol dento boca.

Benfica

03 Fevereiro 2011 12:30

Sua besta ki dia ki casa do cidadão emite Bilhete de Identidade ,kela é prova ma bu ka mereci sta oucupa kel cargo la Actualisa sua Besta

Badiu

03 Fevereiro 2011 10:01

Santa ignorância.Um representante de CNE ta fala a toa!!!pa cuzé k Casa Cidadão mesti BI de utentes??? Casa do cidadão ca ta emite BI. Pessoas ta leva pa la pa identifica ses cabeça, e ta torna regressa ku se documento.CNE, INFORMA MELHOR E DEXA DI MANDA BOCA.

tac

04 Fevereiro 2011 20:19

hahaha es jente te cum cara mut triste es ta la mas ene pe sis vontade bzot ba pa casa bzot tcha ze mentira fala ele so esse home e so mentira

Di Fogu

04 Fevereiro 2011 16:08

Alì é di nôs e di tambarina. Fora mpd.Nhôs é anti-nacionalista e anti-dimocratico. Nhôs sta disoriantadu sima galinha cu obu pertadu ta djobê undi el ta pol.

Nem ka nhos tenta

03 Fevereiro 2011 15:33

Pa Carlos VEiga nos e fidju de fora. ka tem familia

Mnininha de Soncente

03 Fevereiro 2011 10:29

Nha voto é sem dúvida pe PAICV, partido é te trabalhá pe desenvolvimento de C.Verde, é te fazé nos ter orgulho de ser Caboverdianos e que ne tempo de Mperdé, no tinha vergonha...Viva PAI, viva JMN...Soncente te ma Bo...

CABEÇA TAMBÉ TA PENSA ...

03 Fevereiro 2011 10:22

nhos di Fogo nhos pensa ma cabeça ê so pa poi corda ... nhos pensa ku el: MESTI MUDA !!!

tony

01 Fevereiro 2011 16:15

un cre pidiba so pa guentis di fogo pensa nhos medita nhos usa cabeça ,capaçidade qui nhor dez da nhos por favor,pensa antis di vota

Sadam

29 Janeiro 2011 02:52

Nhos odja Carlos Veiga na tunel? Des bes derrota e tao pesadu ki so tunel ta paras! Falta kes otus ratinhos ku ratons pa ba atxal!

nhodjon

28 Janeiro 2011 23:35

E pa mante ,Deus ta defende se ques tubaroes esfomeado entra na porto nem remo ca ta fica

PAI de abusu

28 Janeiro 2011 21:08

Na Fogo nos e PAI de abuso. Ka nhos perde tempo ta inventa storia ki du ka ta liga nhos el. Kusa ki e di abuso go ka meste papia. Nton nhos bem cortanu mon pa du ka vota. Dia 6 e 5-0, kem ki ka pode pupa! balancias podre, des bes nhos sta bunitu pra li....

Tchotcholoto

28 Janeiro 2011 20:50

Oh Julio bu sta sabi. Bu bolso debi sta engrossado: Porque nao dizes a nossa gente do Fogo que o teu Chefe recebeu 5 milhoes de dolares do Governo de Angola para apoiar a campanha? Porque nao dizes quanto é que recebestes? Porque não dizes o que Angola vai receber em troca? Porque não dizes o perigo que corremos em aceitar o branqueamento do capital de Angola em Cabo Verde? Mesmo com todo esse dinheiro, voces vao ter uma supresa. O povo da nossa ilha querida já abriu os olhos. Esse povo sabe ver o que foi feito em Santiago e o que nao foi feito no Fogo. Pensas que tens a força que o PP tem? Estás redondamente enganado. Mesti muda e nu ta muda propi. Credo em cruz pa nu fla Mesti Manti. Oh meu povo digam de forma clara se a ilha concorda com Mesti Manti miseria, desemprego, qualidade péssima de serviços básicos para além de neputismo, corrupção e desvio de fundos?

PAULA TAVARES

27 Janeiro 2011 13:52

Obili fla ze maria pe dexa de pega na passado pe fala na futuro pamo nimguem ca cre sabi mas de passado mas sim di futuro estrada baragem e mutu mas outu cusa ke sa ta fla me tudo passado pe fala de futuro por favor nhos flam el

ALP

04 Fevereiro 2011 11:51

Força PAICV, nó ka mestid muda, pk nó ka kré nenhum ...Jorge Fig. pa kem k era de partido independente pal ka tem nem vergonha kel cara moda... povo de Sal dia 06 bzot votá lá na PAICV TUD VEZ MAIS CABO VERDE.

SALENSE esm SAL

03 Fevereiro 2011 11:51

Nestes 10 últimos anos salenses quase ka kme SAL. FOME; FOME; FOME. Só capangas e ke ka tudja. Pa muda sim

bad

27 Janeiro 2011 17:13

oh CREDO antes de ser policia el e 1 home ku tudo direitos,ki cd cidadao tem,ses staba na bar e pq concerteza e staba fora se hora de servico portanto la el e 1 cidadao moda qq oto ku direito a expressa se opinao si kel freitas la kre toma dor di veiga ,primero e ta corre ku eurico montero ,jorge santos ,livramento e compainha limitada ke konchi fala mal de veiga hoje es e tudo amiguinho otra bez ,mi m ta gostaba des flaba mi si kanto es fla tudo kes kusas sobre veiga ,ses taba ta conta mintira ou se tem otos interesses sukundido como por exemplo esperanca de ganha pa dipos ba parti kel dinherinho di MCA.pa mi kela ki tenes dodo...

E Pa muda sim

25 Janeiro 2011 11:33

Então DJa nhos sabeba nos k fla nada. Nôs k fazi quando era Assin nös Ta calava Pa sempre,DJa Nôs trapalha nôs Ta fla Jose Maria Neves me k na vespa d esami k Ta estudado...lol

Caboverdeana

25 Janeiro 2011 02:16

Na nha terra ta dzid-bzot pensa ma ovid de gent e txequer...façam politica com seriadade verdade e com dignidade e deixem o povo votar em consciencia.E pena porque ainda nessa altura haja quem se deixe ir na onda das mentiras.Eu fui uma sofrida no tempo da governaçao do MPD-salarios em ataso e ainda e mentira?tenham paciencia!!!momento li

8001133

25 Janeiro 2011 01:37

Kusas e propi si SI nhos kre convirma , e so nhos liga pa 800133 na momento de corte - Es ta fla nhos , "Engenheiro Flanu dja sabi e sta na Tereno ta "SI nhos bai tereno , e Taberna ku VIatura ELECTRA na PORTAPa poi nome e foto do gasu aki - urgenti Na MERKA dje ka conxeduPina sabi e kenha , ma e ta fica calado , da ta so desculpa farapada

Djon Monteiro

24 Janeiro 2011 23:39

Semedo Ruiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.Tuma juiz na bu cabessa,Ta fladu ki barba è respeito,ma di bo è acontrario, bu ta conta mintira discaramenti.Macaco ta escondè si rabo, ta fla ki burro tem rabo.Kenha ki staba ta tremia labios,mãos gaguejaba era bu patrao.. Nhos sta ku medo di bai pa CASA? Poi maleta pronto ki dia 06-02-2011 nu ta julga PAICV. MISTI MUDA!

Yes

24 Janeiro 2011 22:19

Luz Ta bay tudo dia culpa então é d mpd respeito Pa pessoal d eletra tb Pa tudo cabo verdiano, parci mA nhos k odja ma cabo verdiano d hoje cre vive cima tudo homen dentro si tempo, e triste pk vocês ñ compremde, ideal era Pa cada 1 Ta fazy si trabalho, pescador Ta bay Pa mar trebunal Ta faz justiça, jornalista Ta faz tb

Minu

24 Janeiro 2011 20:44

coitado do gajo suspenso...bsot fazè manifestaçao a se favor! pk electra k justifica kel apagao com elevadas temperaturas?kem anda a sabotar nos outros casos?

Rosario

24 Janeiro 2011 19:28

Dexa de bla,bla.....Nhos ka teni nada de pega nel mas....

mendes

24 Janeiro 2011 19:27

forca rui bu tem razao,gentes de mpd e capaz de tudo,pes pode ganha ileisao,ma odjo nes e bem aberto,ami un ka sta na c.v.,ma un ta bai tudo ano de ferias,un tem visao de kuse que governode PAICV faze pa nos c.v., forca ami nha voto e na PAICV.

Vieira Santos

24 Janeiro 2011 19:22

Corvinho , Corvilho, nhô sa ta manda boca , aliás bico. Cuidado qui povo ca burro na ladera nau

Oio_vivo

30 Janeiro 2011 23:04

Sr (a)AD bu tem razon....un pensa mm kusa.Outdoors di MPD ta exorta a figura do homem e nao do partido, why?

Democracia

26 Janeiro 2011 13:48

M.M_Mesti Muda e M. M.__Mesti Manti já governaram Cabo Verde..... Quem passá Sabi antes com Mesti mudá Vota, MPD.....Quem passá sabi com Mesti manti, vota PAICV . Assim não há conflito e nem guerras.

Real Young... Mantê mod crise

27 Janeiro 2011 12:03

Mesty muda? Wtf.... O k bzot kré é caba de privatizá Cabo Verde ê iss k bzot Carlos Veiga Kre termina sê golpe ainda por cima ness epoca de crise. Vota n Mpd so quem kre oia nôs terra t afunda mas. por iss noh abri oi pessoal.

Mesti muda

26 Janeiro 2011 05:17

Mesti continua ta mama.Nhos mama te ki leto sika Srs burros na ladeira.Eu direi.Mesti muda.Oh Sr Carlos.Mesti muda.Como por exemplo as Embaixadas precisam de uma mudanca radical.

Mety manty

24 Janeiro 2011 23:23

K ta manty e kenha k sta saby sima A andrad masti k bo minimas nos No pd mudança mesty muda

Bd

24 Janeiro 2011 23:18

"mesty manty" manty mod go ..." Parrado " parrado k ta Da ’ parsem ma palavra modança é mas apropriado cabo verd k pode para mesty moda sempre kusas sempre muda viva mudaça

xatiado si

24 Janeiro 2011 13:09

Nhos gosta kopia na MPD, gossi nhos ta bem ku storia di mesti manti, má kela ka pega go.Mesti Muda!!!!

Tony

28 Janeiro 2011 12:53

Nos nu cre mudança,nta spera ma paicv cata rouba voto di es vez..MESTI MUDA.......

Ribeira Grande

25 Janeiro 2011 20:07

ó Netche prepará k ne 2016, se Eng. Orlando não kiser ser presidente , bo é ke tita bem ser nos presidente de Câmara. R. grande tita esperá pa bó. sucesso

Jõao

31 Janeiro 2011 16:46

kél titúlo lí é paké? Kén ki ta bem lé jornal na internet é ka burro não nhos ta fika lá.

samuel

30 Janeiro 2011 20:15

pessoal, nu podi critica. tudo bem, n ta intendi.. mas nu fala sobre inaugoração de camaras de praia e de são vicente. lei ta pirmiti? si mpd ta fazi e ninguem ca ta critica, pamodi ki nhos ta critica paicv....? haja lata na cara dos mpdistas.

mpdista

30 Janeiro 2011 19:27

abaixa carlos veiga ,deixa neves continua na trabaio bai morre cathor cumeu

Nasia, e pa no bai ku mundo...



Silensio de um vos de cultura...

2.2.11

Alupec: Ku + Trabadjo de Caza III

02 Fevereiro 2011 11:30


Guentes nhós sperta, dja tchiga maré de nhós abri odjo gó. Nhós ca odha ma pessoas de MPD ca bali própi? es é manhentos dimás. es ta faze um monte falcatrua, um monte cabalindade dipôs es ta da pa víctimas. Dia 6 de fevereiro nu mostráz más um bez ma dja nu da conta ma es é cabali, ma es é disumanos própi e mes sata trata Caboverdianos de nocentes. Es sata faze um monte cusas mariado, hora qui discubrido es ta inventa mentiras ta tenta ngananu cu ses boca de mentira na campanha e na televison. Queli é disprezo e falta de respeito pa caboverdianos qui es tem

verdade

02 Fevereiro 2011 11:18

Alguns alguén ca ta entende nada mesmo. ques comentários qui sta scrito li cusé qui tem a ver cu Jornal a semana? é nós(leitores e observadores) qui sata fla td escusas li e jornal é so publica qui é ta publica. CREDOS pamode nhós cata fica queto na nhós canto uma vez qui nhós é desintendidos???!!!PAICV é partido de passado, de presente e de futuro para o bem dos Caboverdianos. QUES ARROGANTES, CONFUZENTOS, MANHENTOS MENTISOSOS E LADRONS LA PA CA MANDA MÁS. guentes de MPD sata finge ô nton es sta muito tolos pa es ca sta xinti ma "os grandes de MPD" ca ta sirbi pa governa Cabo Verde dreto más sim es ta sirbi so pa riquice ses bolso e bolso de alguns de ses famílias.

Mindelense!!

02 Fevereiro 2011 11:01

óh jacques é por isso e outras coisa que no ta fcá sempre pra trás, pq no ka tem humildade suficiente de reconhecé que é a propria CMSV é que tem essa ilha nesse marasmo. Chega de ptá culpa nos outros é sempre assim qq insucesso culpa é do governo , mesmo criando todas as infraestruturas necessária pa desenvolvimento de uma ilha , enquanto a câmara ta fcá pra li na ses negociatas e festivais. Ma já no ta farto desse situação, na 2012 nós genuinamente de soncente , tem k mostrá bzot que esse ilha tem nativos de li capaz de levá esse ilha pa frente. Não é uma questão de bairrismo ou regionalista mas sim pa mostrá sãovicentinos que n é normal bem pessoas de outras ilhas pa tmá conta e fazé tud aquilo k ta dás na gana sem conché e sem vivência da realidade Mindelense! já ta na hora de no dzé basta de corrupção na nós ilha.

lingua pilar di identidadi

02 Fevereiro 2011 01:58

Sendu identidadi manifestasons umanu ki ta identifika un komunidadi, ki ta distrinsa-l di otu komunidadi, kuza ki mas ta invadi nos sentidus mesmu na sukuru i ta faze-nu nota diferensa entri pesoas ku diversus pasadu storiku, e lingua. ----§---- Es kodigu di komunikason ki e sintezi di nos konvivensia atraves di sekulus. Lingua e alma di un povu. Intensidadi di komunikason entri menbrus di un povu ta eziji ki es komunikason prosesa sen tradutor. Pur isu, un klan, tribu o povu, ten SO 1 (UN) lingua, enbora ku variantis pa ses diversus lokalidadi. Pa un kriansa di 6 anu, e mutu mas fasil prende kualker sugundu varianti di se lingua di ki ba prende lingua di otu povu. ----§---- Pur isu ki menbrus konsienti di un povu ka debe ten medu di standardizason di se lingua, pois pa ses desendentis na futuru signifika mas liberdadi, mas dignididadi i maior susesu na asesu a konhesimentus, maxime prugresu. E pur isu ki povus emansipadu ten ses lingua standardizadu. I nos, Povu Kabuverdianu, un dia, tanbe nu ta ten nos lingua standardizadu. ----§---- Dexa defensoris di sentimentus mariadu faze rodidju! Un dia, verdadi ta vense!



Disiperr

02 Fevereiro 2011 15:41

PAICV ka tem vergonha go!! Acham-se acima da lei e que podem gfazer o que lhes der na telha! O titulo da reportagem está errado: Jotinhas contratdos reclamam junto da VMP! Disisperrrrrrr, disisperrrrrrrrr aiiii trist na mundo nhor sinhor jesus crist aiiii meria!

VIEIRA

02 Fevereiro 2011 15:22

Tem kuzas kim ka ta intendi, mo ki PAICV, um partido ku tantos anos di caminhada, ka sabi me devi pidi licensa pa poi um palku, e MPD ki naci a dias, sabi.Si problema era licensa, pamodi nhoz ka fla PAICV mes devi pidi licensa, ki na mesmo dia nhos ta recebeba um papel A4 ku peido.Verdadi sta claro, sima na SAL, nhoz nega da licensa, por isso podu simé, pa mostra nhoz ma ka nhoz ki ta pita ta djuga.

badia di dentu

02 Fevereiro 2011 14:49

Muda pa Carlos veiga e tudo kel lixaria ki ta bem djunto ku el!!!??? por favor, e sima da 1 passo pa frente e 2 pa tras. Coitado di povinho ki ta paga consequencia.

Alupec: Ku + Trabadjo de Caza II

Heavy bo bu ka ta gana ninguen tudu alguen sabi ma kes mininas la sempre foi MPD, quen qui ja e PAICV nunca ka ta ba pa quel merda de MPD. Nhos sta perde de qualquer forma, bai faze bu musca pa bu ka perde di tudu dos ladu. PAICV e tri campiao




TheBarbosa1993 há 13 horas TheBarbosa1993 há 13 horas Comentário removido DJayCisco1 há 15 horas Comentário removido DJayCisco1 há 15 horas ahahahahahahahahahah



baldass15 há 17 horas baldass15 há 17 horas Heavy ami é bu fan mas dja bu decepicionam e tcheuuuuuuuuuuuu!!!



Se não querem ouvir os Estados Unidos, pelo menos olhem para Cabo Verde e vejam o exemplo do que é boa governação e esforço para o crescimento económico, respeito pelos Direitos Humanos e trabalho pela melhoria da qualidade de vida da sua população”



HILLARY CLINTON



e kela é merito d kenha???? de ZE MARIA NEVES e De SE GOVERNO!!!MESTI ...MANTI!!!!!Ver mais





16nfcb1976 há 19 horas 16nfcb1976 há 19 horas Dja nhos pegadu, gosi-go nhos sa ta ben da pa dodu!MPD é ka partidu di konfiansa!





Kabuverdianu há 23 horas Kabuverdianu há 23 horas Onti nhos fugi, hj dja nhos djunta, como nhos é bom nel, dja nhos bem manda boca...pouca vergonhas...pessoas sem caracter



spencermonteiro81 há 23 horas spencermonteiro81 há 23 horas Heavy, bu sta desesperado...é kz ki sta contice ku bo??? ntem pena bo? nem bu ka tem vida mariado pa bu sta ta lembe des manera...



spencermonteiro81 há 1 dia spencermonteiro81 há 1 dia bandidos...hh mi era bu fan...mas bu decepcionam...me engane ki eu gosto...bu ka tene nem tempo respira, bu sta bem carrega alguem di paicv, ku mpd pa bu ba fz clip. bu parce ta goza ku maltas di paicv, bu sta bem engana ma bu sta fz clip, nos é familia...nem canta bu ka sabi, nem pari bu ka ta pari...por isso kes tomou mudjer, pmd bu ka ta sirbe ku kel bu barrigon...



spencermonteiro81 há 1 dia spencermonteiro81 há 1 dia Paxenxa Helder, pa bu tenta fazenu di parvu si?? Tcham pergunta nhos um kuza so:



Pamodi ki so hoji ki nhos bem divulga es resposta, y nhos ka da cara onti?? Tcham respondi mi me, trumodi e mintira ki nhos sta bem fla: Nhos bai odja moki nhos ta diskulpaba es flagranti, djuntu ku direcson di kampanha, y convenhamos, ma pa povu ki ta inganadu faxi, nhos sta di parabens, infelizmenti dja nhu konsigui konvenses, . Família di ...!!!

1.2.11

Alupec: Ku + Trabadjo de Caza I

Li ki no ta odja skrebedo na alfabeto caboverdiano... aula ke ta mostra mode ke ta skrebedo na nos Lingua:

vergonha é de mas

01 Fevereiro 2011 14:15

agora bsot torna po c. veiga ne poder agora el k te manda perta cinto mas sim abri cemiterio mas. es te cirvi so p compra votos e rouba dnher de cofre de estade .agora es funcionário publico te passa de recebe ses salário é de 6 em 6 mes.bsot pó vergonha.....VIVA PAICV VICTORIA É NOSSA, VIVA CABO VERDE................MPD DEVE É DESISTI MA SENTA NE CADERA DE FERR

jb

01 Fevereiro 2011 14:36

o djosa neves,nunca vi,burro casmurro moda bo infam.bo familia deve stod q vergonha d anda na rua por causa d bos burriçe q bo ta screve.bo ca tem vergonha d bo mesmo man?um tem vergonha e pena d sabe q’ta existi cabo-verdiano moda bo man.parcem c.veiga ta stot ta arri d bos comentario man...tma vergonha na cara que jam uvi li na hollanda,na tcheu gente,que bos comentario que ca é comentario es ta passal tud vez.és ca ta ales que es é so asnera,ja bo imagina man?bo mesti muda propi,seu dsavergonhod.ba tma um vente na caiao pa bo fresca memória.SEU STUPIDO,BURRO,INOCENTE E CAPANGA D CÁCA VEIGA.MMMMMBAAA.

Adelino Rodrigues Fortes

31 Janeiro 2011 12:19

Nhes gent, favor tem um grand difrença entre pais desenvolvido e pais rico, kual k ê problema, kes pais k foi enumerod ness artigo ess ê rico mas nao desenvolvido.

xuxante

31 Janeiro 2011 09:29

Na modi, ka nhos xuxa ku inteiligencia de alguem. Dja sta bom. Mesti Muda.

mesti muda

30 Janeiro 2011 23:32

xta bom de tretas

big

30 Janeiro 2011 23:28

geografia , na kel contexto la comparação e completamente adequado . agora bo pensa purque?

Ras Sidney

30 Janeiro 2011 15:33

Greetings, nha Povo! Seria super agradável existencia de um debate adulto, digno dum país k ti te avançá a nivel educacional, e não só! êss noticia k ta bem num boa altura, visto k ê tempo de eleição! Por outro lado, ê sinal que tcheu kosa muda, pe positiv, ness ultima governação, mesmo sabendo que ainda tem um longo caminho pe frente! Bzot espiá condições em que estudantes Cabo-Verdeanos te vivê li ne "stranger"... Onde Governo? NOTA ZERO! Nenhum mecanismo de apoio, nenhum mecanismo de inserção! ê um plena Babylónia! Selva de Pedra! Parabens pe avanços ne território nacional, e repreensão pess abandono k bzot sugeitá nôs ê k te luta pe melhora nôs terra, te estuda li fora!

Qualidade

30 Janeiro 2011 12:46

Kela é muito pocu ainda, sima povu di cabo verdi é basofo... Inda nu sta na fundo de tabela de IDH!Inda pior do que isso é qualidade di nos ensino, lecenciados so di nome...nem um requerimento es ka sabi fazi di jeito, pesquisa na net até da vergonha... e muito mais...

comunicólogo

30 Janeiro 2011 12:07

Interessante, Cabo Verde es dias de campanha li midjora na tudo cusa e ASEMANA POI SEMPRE NA DESTAQUE. Ah ncre odja PAI DIA 6. cA MESTI ESFORÇO NENHUM PA POL FAZI ISSSO.

edu

30 Janeiro 2011 06:09

compara ku angola e nigeria pmd es tem recursos naturais o k nu ca tem, grand comparaçao, so invejoso que ca ta odja ma nu midjora es cre so critica, mas ca nhos eskeci ma CaBO VERDE É DE NOS TUDO, NU DIVIA STA ORGULHOSO DISSO, FORÇA CABO VERDE PA NU BAI SMPRE PA FRENTE. BOA GOVERNAÇAO.

Uka Makale

30 Janeiro 2011 03:13

Mesti Manti ou Mesti Muda? Este relatorio veio mesmo em boa hora! Agora os caboverdeanos vao poder escolher entre a mudanca ou a estabilidade. A ONU e muito credivel e, esse facto nao pode ser ignorado por razoes muito contundentes. Faca o julgamento e vote em consciencia.

Txuputin Ncontau

30 Janeiro 2011 15:16

kela é un noticia a stilo portugal. su cre evolui co compara cu angola o nigeria. angola e nigeria ca exemplo pa ninguen na nada

SANJOANA 2

01 Fevereiro 2011 13:34

SANJOAN BO MESTI MUDA BO JUIZO

Makale

01 Fevereiro 2011 13:21

A mi um precisa so de um explicacao entao kusas sa ta muda. Guentis de MPD sta fazia um filmagem tempo de antena? Sim!Entao ker dizer ki es sa ta fazi PAICV um favor mostra povu ma kenha ki sta na medjor posicao pa Governa pais e tambarina! Pamodi ka tem chance algum pa es fazi tudu kela so pa es fla povo ma tambarina fazi bom trabadju. Bom e bonito es filme. Ze Tomas um homem ki maltas ta daba txeu respetu e Heavy ki maltas jovens ta gosta de ses filmes ki ta participa ka da konta de tamanho de escalabro ki dja es da PAIS. Assi nu ta dexa de acredita na atores politikos de CABO VERDE. Sem argumento pa konvenci eleituradu. Ki raios de politika esta fazedu na CABO VERDE. Foi por isso e por muitas razoes que deixei de recensear-me e votar em qualquer que seja as eleicoes em CABO VERDE.Pobre daquele que tem de esperanca nos partidos PAICV e MPD. Mas nas proximas eleicoes de 2016, o povo devera dar aos outros partidos chamados de segunda divisao mais atencao, porque neste momento a conjuntura politica em CABO VERDE esta doentio.

povo é doido?

01 Fevereiro 2011 13:14

nhos bai pa inferno ku nhos desculpa desfarrapado!!!!!!!!! Povo tem ki erradia nhos de Politica Cauberdiana.

Bom pa filme

01 Fevereiro 2011 12:51

Oh Heavy, bo é mesmo bom pa filme. Você que se acha artista, técnico de imagem, devia saber qual o valor da imagem. Qual o objetivo de fazer tempo de antena usando a cor da oposiçao? Ou bô sta fazi campanha pa tambarinas ou bo crê fazi um malcriaçon com cor di outro banda. Ainda bem quês panhau. Assim bu muda mensagem e tudo alguêm kaba pa ganha. O resto é tchacota. Artista di kakarikaca

badiuzinho

01 Fevereiro 2011 12:51

ou nos tudo e sperto ou nos tudo e burro pmd fimagen li ka fazedu oji so podi ter sido fetu onri antes de nhos parceba (paicv) nhos thiga defilmagens nhos odja minis ta dixi de carro nhos ka mesti sabi kuse nem pmd kes tinha camisola amarelo bistido comesa ta filma (go nhos ka sa filma) nelson kela e kel kusa q ta flado (deputado) ka ta dau vergonha gosi ki dja bu odja era kuse q se sta fazeba ku camisas amarelo bistido heavi h e theu criativo kusas q nhos katen criatividade ,, neves e tom bom primero minstro ke e komesa na c....... dje sta na j,,,,,,,, nhos sabi e kuse ou nhos pergunta j........../

HEAVY H

01 Fevereiro 2011 12:48

Heavy H abó bsu nhondenga bó ka prendé dret liçao d’ carlos veiga, és panhób k’boca na botija se fosse carlos veiga és ka ta panhal nem gaita el é bon na malabarism!!!! VIVA PAICV, viva honestidade d’JMN.

decidido

01 Fevereiro 2011 12:38

m tva inclinod p vota na MPD ma, agora jam tma nha decisao, ta ba vota PAICV, es kre faze alguem de parvo, nota-se k kel video foi fet dpos kes panhas q boca na botija, bsot respeita nos por favor

caboverde acima de strela e ventuinha

01 Fevereiro 2011 12:24

Bom mi nha voto es ano li é na PAICV. Pmd ses trabadjo agradam. N´cata fla ma n´ta agredita na Heavy pmd nunca se sabi. Agora é fato que la na Bairro Craveiro Lopes é staba ta fazi campanha e é difende ma nu tem que fica unido. é tchoma maltas de PAICV pa ba fica djunto cu maltas de MPD pa ca fazi dizunion. Agora el é tem que intende ma nes campanha li que cuzas sta tudo quente si caso é fazel pa ingenuidade p ca fazi mas ou é podia avisa pessoal de PAICV p ca serba mal intendido como caba pa contice.

Disculpa di mau pagador

01 Fevereiro 2011 12:22

Heavy, undi ki sta agresson? Ami N odja alguem ta konfronta nhos na nhos falcatrua. Sinceramenti nha boy, di bo N ka speraba es li! Ti undi nhos ta bai? Dipos, diskulpa di video di uniao ka ta pega pamo e so odja tempu di antena di nhos partidu pa sabedu na nunka tivi nada di uniao. So tchokota e storias di compra di voto. Paxenxa nha genti! Forti vergonha.

KA Fila

01 Fevereiro 2011 12:20

Depos ques pegado na manha es ba inventa pes da volta a situação-mas povo cabo verdiano é ca burro es ca ta ngana ninguem

Karas di lata

01 Fevereiro 2011 12:11

O HH deveria tomar juízo. Que vergonha essa palhaçada toda, moço! Paxénxa so, é u-ke N ten pa fla. Bu ku Abron Visente, nhos inda ta da MpD prejuízu eleitoral. É o desespero no grau máximo. Desesperados no superlativo

BRAN BRAN

01 Fevereiro 2011 12:07

Di li ti txiga dia di eleison e só BRAN BRAN.

Sa ta tchera!!!

01 Fevereiro 2011 11:53

Forti storia fedi!!! super mal contadu! Foi inventadu pa algum adivogadu?

edu

01 Fevereiro 2011 11:48

ridiculo d parte d mpd, kel é cuse, paxenxa prop.

Pankrasiu

01 Fevereiro 2011 11:33

Nos familia so si nu sta ku MPD, dentu se karru???? es video li podi ter sidu gravadu dipos di ter sidu pegadu ku boka na buticha. tem paxenxa Helder Fama. Bo e mesmu bom pa filma y Veiga um humorista.

É pa manti

01 Fevereiro 2011 11:27

Haahaahahhaah...MpD nhos kre ingananu.Nhos bisti camisola di PAICV ou nhos ka bisti?Viva PAICV, vitória é certa

Toti Piloncam

01 Fevereiro 2011 11:22

Forti storia mal contado! Quel li qualquer PJ podi dislumbra quel caso li!!! Comecando pa Timing, passa pa hora di filmagem, pigmentos na filmagem, reacoes, interrogatorios pa pessoas etc... etc... pa odjadu ma MPD me larapio!!! Macaculugia e o que es prendi! Tambe ses quadros e so adivogado, ses lider e adivogado. Mi nasci obi ta fladu a adivogado e pa conta mintira.E vergonha pa familia Veiga ku ses capanga!!!

ODJO RAGALADO

01 Fevereiro 2011 11:15

MALANDROS! KELI KI NHOS É! BANDIDOS PROPI! UNIAO DE CABOVERDEANOS SO KU CAMISOLA AMARELO? JA MT QUE SE VE NOTANDO MOVIMENTOS ESTRANHOS PRINCIPALMENTE NA PRAIA, MA NU STA DI ODJO NA NHOS DES BES KU FRAUDE NHOS FICA KU GANA! AGO UN TA PERGUNTA PEGADO MALANDROS OU KA PEGADO? CABOVERDEANOS TA SPERA MA CNE TA TOMA MEDIDAS URGENTES KI KEL CASO LI TA IMPOE SOB PENA DE SE CREDEBILIDADE FICA NA CHON! ATE SEMPRE

MPD Ê UM TXACOTA

01 Fevereiro 2011 11:15

MPD DI SEL Ê TXACOTA PROPI. NHOS STA CERTO MA HOJE ES STA BEM TENTA ENGANA POVO MA ERA TEMPO DI ANTENA KEZ STABA TA PREPARA. ZÉ TOMAZINHO E HEAVY H DJA MUDA DI PROFISSON(DJES FICA CAMERA MAN). HOJE ES DEVI STA TUDO FADIGADUS TA FAZI TEMPO DI ANTENA KU ALGUEM BISTIDO DI AMARELO. HAJA SACO E DESCARAMENTO. NHOS PENSA ES POVO INDA TENI ODJU FITXADU. VIVA SERIEDADE. PODER SUBIDU A QUALQUER CUSTO. ISSO TA MOSTRA MAS NHOS STA DISISPERADU. N VOTA NA NHOS NA 96 MA N JURA PA NUNCA MAS.

Décio deTitina de Vila Nova

01 Fevereiro 2011 11:12

nca tem medo di ca cara pa quel qui é verdade.é sima zeca canta sim. ano ki sta manchi ta sai na rua ta pidi alguem pa vota pa mpd é nos qui é di bacho praia. nu pidi um caro na sede nhos danu disculpa ma ca tem. ago caro pa sta na cumpra bilhete quel nhos teni. vila nova ca nhos bam mas pamodi ali nhos ca ta ganha mas. hoje nta convida tudo guentes qui sta aopiaba nhos moda mi pa nu sai na rua pa nu pidi pa ca vota na mpd mas. é si es fla sim, anhos nhos ca mesti sabi di nos qui é di bachu praia.

Campanha dificil

01 Fevereiro 2011 10:54

carlos veiga dja tinha fladu ma es campanha ta serba dificil pa mpd, dje sabia ma é ka tinha ipotese desdi prumeru dia, nton es ta inventa tudu kasta de falcatrua, pamodi é kre ganha di tudu manera, ku jetu o sem jetu, ma ka ta pega. carlos veiga fla bu tio milionario na kusta di povo, Carlos Albertino, ma é ka mesti kansa mas é inutil, pamodi desbés vitoria di PAICV sta ba ser kel mas ESTRONDOSA di historia di Cabo Verde.

rodrigues

01 Fevereiro 2011 13:45

MPd dja dura nel, na noventa e um e si djes poi rapazes ta insulta bispo ku camisola de paicv, agora kel artista heavy ka ta dal borgonha, ze tomas e grande estratega de mpd, mas des bes e fadja e pegado, um movimento ki ta fla me teni 54% de votos ta faze kel kusa li? ami ta parsem me teni 36% e sa ta sunha ku 54%, mas ta fica na sonho. e ddinhero ki dja nhos odja!

Ao Helder

01 Fevereiro 2011 13:45

Oh. rapaz paxenxa, da disculpa pa que? Bu conxi ditado ki ta fla "Diz-me com quem andas e dir-te-hei que es"? Bo bu ca sai bu pai!!! Boa sorte

anonimo

01 Fevereiro 2011 13:03

no bá vota tud na UCIDcambada de corruptos

Pikintoni Mundu Grandi

01 Fevereiro 2011 13:02

Fladu ma "FAMA" Haeve H recebe 5 ooo contos ECV na kel festa di GAMBOA!!! e si me ma nos tudu e família o ma nhos e FAMIGLIA???

Joao Cruz

01 Fevereiro 2011 12:57

Jás desorientá ess é motivo des asneira grand di mpd. Isso é muit mal para es país. Comprar votos é sinal clar di derrota de mpd.

Felizmente

01 Fevereiro 2011 12:41

Felizmente gossi electra sta bloqueado por militares .senao nu ka ta odjaba kel video.bom trabalho de militares

ASSOMADA

01 Fevereiro 2011 12:39

Dja dam vergonha sta an linha de Mário Silva ku kel aparecimento de vivdeo de onte.Ntene vontade pa kes dia li tchiga pam sai de djunto des.Djan rapende kim bai

badiuzinho

01 Fevereiro 2011 12:04

Mas um bes kes tropinhas de neves dja da tiro pa kulatra pmd es bai agi pa impulso pmd es ka dexa rapazes ka fazi ses clip premeru es bem ku ses filmagem q ka ten nada de anormal ,,,, gosi go nhos podi odja clip dja sta fetu e fica dretu pa kenha q tinha duvidas pa odja ma ses filmagens( paicv) ka corespondi a verdade kel deputado ku nuno duarte q manda boka favor mos modi dja nhos fica mal na fotografia

Badia Silva

01 Fevereiro 2011 11:36

ma paicv ca ta da nhôs vergonha panha clips de tempo de Antena de Mpd pa nhôs fazi campanha contra és .paciência pa Cabo verde

FICA BEM

01 Fevereiro 2011 11:18

fIca bem sima es poi kel macacom musico djunto kos pamode alerta tudo alguem de ses manha.Pamode es e ka ta sta djunto ku alguem dreto.Nhos djobe kel rapaz cabelos sima prego ferrujado ki sai ta papia djunto ku Carlos Veiga.

e si kes ta ganha

01 Fevereiro 2011 11:15

na 5ª,6ª e sabado e pa paicv ka durme pamode e de noti kes ta trabadja .es e sima CRUCHA

BOCA NA BOTIJA

01 Fevereiro 2011 11:13

E parce na video ku si roston grande na volante ku boca sima botija de 30l. E ta poi camada de musicos na vergonha.cara de botija

MACACON NA VOLANTE

01 Fevereiro 2011 11:11

E PARCE NA VOLANTE TA DOBRA SIMA KES SAPOM FARTO DE ..... E TEM POUCO CARACTER DE HOMEM

Mesté Mudá

01 Fevereiro 2011 11:11

Asemana ca mostra o que PAICV fazé na Sal, na Praça que monta tenda sem autorização da CNE e que Delegado na Sal pedi demissão. Bsot ca ta mostra iss pq bsot é tudo PAICV.

macacon de Musica

01 Fevereiro 2011 11:09

é ka tem vergonha ta faze macakissa na publico si.é MALANDRO mas Deus dja cansa ku el

VIDEO COM MACACOS

01 Fevereiro 2011 11:07

Kanto ki odjado kel macacon de Musica na campanha ,flado des bes macakissa e mais feio.Felizmente es sa ta pegado

Zé de nha Gracinha.

01 Fevereiro 2011 11:00

decepçon nhaguentes tristi kuza di odja. mi tb é militante de mpd mas oki nu odja kes ladriças si ca ta da nem mural pa nhu tchiga na alguen pa nhu fla ma nha partido é midjor.HAVY H, dipos desta mpd ta perdi i bo ke culpado. politica tinha ki ser mas transparente.sai porta a porta é so cansa, mi nca sta ba mas. nta fazi moda kel homi la fla nta ba pidi guentes pa vota na paicv. ami nta anda pe na tchon ta pidi voto pmd mi é di paiol i nho na caro ta poi alguen na vergonha.NA PAIOL NU CRE MPD MAS. KELA NHOS PONU NA VERGONHA

Kriolo 100%

01 Fevereiro 2011 10:46

Mi odja ess video 3 bés pam confri se mi ta compreendé nha lingua... mi ka odja nada de mal contra PAICV, so obi ta papia e eram favor ao governo actual. Será ke no ka pode bisti mas camisola amarelo se no ka e apoiante de PAICV... (penas ki nha cor priferido é amarelo)

Mesti Muda

01 Fevereiro 2011 10:44

Mesti muda mé porqui és mpd ca tá sirbi. Só fas asneiras pa desagrada sés militantis. A min proprio un stá rivoltado con és gravi situaçon. Para já MESTI MANTI. VIVA JMN

Bárbara Kanan





Se este vidio for mesmo veradeiro, é preciso dar a resposta na urna AO FALSO PARTIDO DEMOCRATICO MPD, para nunca mais enganar a todos aqueles que confiam neste partido. Precisamos de politicas com propostas e nao compra de votos meus senhores.

camisola amarela

01 Fevereiro 2011 10:37

Guentis, mpd dja odja ma camisola amarela é más bonitu, más alegri, más adequado ao sol de Cabo Verde. És KRE MUDA pa PAICV, ma nu ka kres. No fundo es sta reconheci perda, si es sta fazi si. Esta sta reconheci superioridade e vitoria di PAICV. Cambadas di disusperadus, desavergonhadus e covardes. Dia 06 nu ta mostra nhos é modi !!!!



Maria

01 Fevereiro 2011 10:09

Avééééééé, tudo dja fica claro quenha ke sta cumpra voto! Paciência para o MPD! Hevy bô també, bu ta kaba ku bu cabeça! Ta fazi batota a favor de MPD de dia assim! é assim que querem chegar ao Poder! é assim que dão exemplo de democracia! é assim que mostram que séao superior ao PAICV! Assim não dà estou FORA!

Lieutenant

01 Fevereiro 2011 09:30

What? guentis la e incrivel e inda ka es ka ten vergonha es ta fla ma ka sta bistiba kamisola de paicv. nhos fazi politika ku ideias e nao ku aldrabice. dja skeceba dja ma nhos kabessa ta sirbi so pa pensa na asneras

VIEIRA

01 Fevereiro 2011 09:26

Normal, sima ez sta fla "MESTI MUDA", por isso djez cumeça ta muda, dja cumeça ku bisti di marelo sem simbolo, dipoz ku simbolo, dipoz ku bandera, e ti dia 6FEB, mudança é total, ki di tambo gosta di marelo, ez ta vota na marelo. Já agora rui semedo, aproveita bu manda uns caixa di camisola la pa quartel di retunda Braz, lembra di manda um XXXL pa Heavy H, pa ka fical pertado.

teté

01 Fevereiro 2011 09:26

Mperdé nhos toma vergonha na cara nhos muda pamode democracia qui nu conquista ca foi por ssi. Impressionanti sima djentis de mpd cata dexa di mostra quenha qués é, delinquentis qui gosta di poi caus na país e spos bem cu mintira e tada um saltu em frenti pa incrimina otus di actus qui es eta custumadu ta fazi.N

Melinda Alves

01 Fevereiro 2011 08:25

FORTI DJA DAM VERGONHA DI NHA PARTIDO! PAMODI? SEMPRE MI DIFENDI NHÓS, MAS AGORA NHA MORAL DJA KAI. PACHENXAAAAAAAAAAAAA

Oliveira

01 Fevereiro 2011 08:18

Carro irmao caboverdianos do MPD, ka nhos vota MPD, nhos continua MPD, sim, mas nhos vota PAICV, pa bem de nos tudo ami é PAICV e n’ta vota PAICV e si nhos é amigos de CABO VERDE, nhos vota pa bem de CABO VERDE, e de um partido mas serio ki kre bem de povo. Heavy H, canta fla nos tudo é familia mas él é sa ta dividi kel familia ki nos é dje perdi tudo credibilidade djunto ku ses familias poucos dreto



Omi di Santiago

01 Fevereiro 2011 08:06

E claro kui MPD ta grava um video pes incriminar PAICV tambe. Ou entao Dr. Carlos Veiga ta advogas. Nhos spera nhos ta odja. Es fala na dinheru falso ca tem hipotes ka ser es kui sa ta distribuil. Ze Maria tem razao, tudo qui MPD fla me PAICV qui sa ta faze e pamodi es teni plano pes fazi. Marcasson serada na tudo activistas di MPD principalmenti familia di VEIGA. So corruptos! Es sta Caba ku Kabu Verdi si nhos dexas. Odju nes, Riba des

atento

01 Fevereiro 2011 06:49

mpd ca tem vergonha es cre descrebiliza cabo verde ourtra vez

estrangeiro

01 Fevereiro 2011 05:47

vergonha ki vergonha, homi ki mandanu perta cinto na se mandato, gossi ta fla mesti muda, pouca vergonha.

fogo

Uka Makale

01 Fevereiro 2011 04:29

Djan fla pa nu bai vota na Ucid pamodi es e unico ki esta ta fazi kon ki povo acredita na alternativa. Viva Monteiro e Guliba

M

01 Fevereiro 2011 09:01

Esse li k é boa notícia, o resto (campanha) é so treta. Beijinhos pa nha familia la ne Cabo Verde.

edil

01 Fevereiro 2011 09:49

sa ta muda sim...!!!

Sadam

29 Janeiro 2011 02:52

Nhos odja Carlos Veiga na tunel? Des bes derrota e tao pesadu ki so tunel ta paras! Falta kes otus ratinhos ku ratons pa ba atxal!

nhodjon

28 Janeiro 2011 23:35

E pa mante ,Deus ta defende se ques tubaroes esfomeado entra na porto nem remo ca ta fica

PAI de abusu

28 Janeiro 2011 21:08

Na Fogo nos e PAI de abuso. Ka nhos perde tempo ta inventa storia ki du ka ta liga nhos el. Kusa ki e di abuso go ka meste papia. Nton nhos bem cortanu mon pa du ka vota. Dia 6 e 5-0, kem ki ka pode pupa! balancias podre, des bes nhos sta bunitu pra li....

Tchotcholoto

28 Janeiro 2011 20:50

Oh Julio bu sta sabi. Bu bolso debi sta engrossado: Porque nao dizes a nossa gente do Fogo que o teu Chefe recebeu 5 milhoes de dolares do Governo de Angola para apoiar a campanha? Porque nao dizes quanto é que recebestes? Porque não dizes o que Angola vai receber em troca? Porque não dizes o perigo que corremos em aceitar o branqueamento do capital de Angola em Cabo Verde? Mesmo com todo esse dinheiro, voces vao ter uma supresa. O povo da nossa ilha querida já abriu os olhos. Esse povo sabe ver o que foi feito em Santiago e o que nao foi feito no Fogo. Pensas que tens a força que o PP tem? Estás redondamente enganado. Mesti muda e nu ta muda propi. Credo em cruz pa nu fla Mesti Manti. Oh meu povo digam de forma clara se a ilha concorda com Mesti Manti miseria, desemprego, qualidade péssima de serviços básicos para além de neputismo, corrupção e desvio de fundos?

E Pa muda sim

25 Janeiro 2011 11:33

Então DJa nhos sabeba nos k fla nada. Nôs k fazi quando era Assin nös Ta calava Pa sempre,DJa Nôs trapalha nôs Ta fla Jose Maria Neves me k na vespa d esami k Ta estudado...lol

Caboverdeana

25 Janeiro 2011 02:16

Na nha terra ta dzid-bzot pensa ma ovid de gent e txequer...façam politica com seriadade verdade e com dignidade e deixem o povo votar em consciencia.E pena porque ainda nessa altura haja quem se deixe ir na onda das mentiras.Eu fui uma sofrida no tempo da governaçao do MPD-salarios em ataso e ainda e mentira?tenham paciencia!!!momento li

25 Janeiro 2011 01:37

Kusas e propi si SI nhos kre convirma , e so nhos liga pa 800133 na momento de corte - Es ta fla nhos , "Engenheiro Flanu dja sabi e sta na Tereno ta "SI nhos bai tereno , e Taberna ku VIatura ELECTRA na PORTAPa poi nome e foto do gasu aki - urgenti Na MERKA dje ka conxeduPina sabi e kenha , ma e ta fica calado , da ta so desculpa farapada

bad

27 Janeiro 2011 17:13

oh CREDO antes de ser policia el e 1 home ku tudo direitos,ki cd cidadao tem,ses staba na bar e pq concerteza e staba fora se hora de servico portanto la el e 1 cidadao moda qq oto ku direito a expressa se opinao si kel freitas la kre toma dor di veiga ,primero e ta corre ku eurico montero ,jorge santos ,livramento e compainha limitada ke konchi fala mal de veiga hoje es e tudo amiguinho otra bez ,mi m ta gostaba des flaba mi si kanto es fla tudo kes kusas sobre veiga ,ses taba ta conta mintira ou se tem otos interesses sukundido como por exemplo esperanca de ganha pa dipos ba parti kel dinherinho di MCA.pa mi kela ki tenes dodo...

Boka Bedjo

25 Janeiro 2011 11:53

Claro..........tinha ki ser maltas di MPD djés ka conta djentis mintira gó és ta bá xinta na bár ta comemora e ranja mal kriaçom. Mesti Muda, mas internamente o MPD enquanto ki Cabo Verdi Mesti Manti si nau fomi ta toma terra.